کد خبر 225268
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

وزیر بهداشت:

مشوق‌های پزشکان مراکز دولتی افزایش می‌یابد

مشوق‌های پزشکان مراکز دولتی افزایش می‌یابد

وزیر بهداشت گفت: با برداشتن سقف پرداخت به پزشکان شاغل در مراکز دولتی ماندگاری متخصصان در این بخش افزایش یافت.

به گزارش گروه استانی حیات؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به رویکرد جدی وزارت بهداشت و درمان در باره سیاست‌های تشویقی پزشکان و متخصصان اشاره کرد و با یادآوری اینکه در حوزه ماندگاری پزشکان سقف پرداخت را برداشتیم، گفت: بر این اساس هر پزشکی به هر میزان کار کند، حقوق دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: مجلس مصوبه سقف پرداخت را امسال تصویب کرد و پارسال هم در شورای پول و دستمزد مصوب شده بود که اگر پزشکان تمام وقت شوند، می‌توانند در بخش دولتی دو برابر حقوق بگیرند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: سیاست کلی دولت بر این است تا حتما خدمات پزشکی را در بخش دولتی (با هدف کاهش هزینه بیماران) افزایش دهد و برای رشد ضریب تخت هم مشوق‌هایی داریم.

عین اللهی که به سبب کمی وقت ناشی از حجم برنامه‌های سفرش به پرسش‌ها کوتاه پاسخ می‌داد بدون اشاره به جزییات این مشوق‌ها اظهار کرد: فعالیت‌های خیلی خوبی به ویژه در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفته که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته ۲۶۵ پزشک متخصص به کردستان افزوده شد که نشان از حمایت وزارتخانه در تامین نیروی تخصصی حوزه بهداشت و درمان استان‌ها دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فعالیت ۷۰ فوق تخصص و ۲۲۰ دندانپزشک در کردستان هم اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که نیروی تخصصی کردستان با شتاب مناسبی در حال تامین است.

عین اللهی با تاکید بر اینکه انتظار داریم با پیشرفت حوزه خدمات تخصصی و فوق تخصصی اعتماد مردم به مراکز درمانی کردستان افزایش یابد، افزود: در صدد هستم تا با تجهیز استان به امکانات مناسب مردم را از رفتن به خارج از منطقه برای کارهای درمانی بی نیاز کنیم و اساسا سفرهای پزشکی، پیگیری بعدی درمان را با مشکل مواجه می‌سازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تخلف‌های پزشکی هم گفت: نظارت دانشگاه در این حوزه برقرار است و متخلفان - که اندک هستند - به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

عین اللهی ادامه داد: زیرمیزی و مبلغ خارج از تعرفه تخلف است و بدون شک در بازرسی‌ها متخلفان به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

وی یادآوری کرد: فعال شدن و توسعه مراکز درمانی دولتی سیاست رقابتی وزارت بهداشت است تا با افزایش کیفیت هزینه درمان را کاهش و از پرداخت مبالغ غیر متعارف از جیب مردم جلوگیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: ۲۵ هزار مجوز استخدام (متخصص حوزه بهداشت و درمان) هفته قبل صادر شد که ۱۲ هزار نفر آن به حوزه پرستاری اختصاص دارد.

وزیر بهداشت در دومین سفر استانی رئیس جمهور از روز گذشته (پنجشنبه) در هیات همراه دولت به کردستان سفر کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha