کد خبر 226268
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان

احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان

استاندار کردستان با اعلام اینکه دولت توجه ویژه‌ای به راه‌های روستایی با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه روستا دارد، گفت: در همین راستا طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده که عمدتا در روستاهای گردشگری استان بوده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، اسماعیل زارعی‌کوشا در حاشیه برگزاری دومین جشنواره انار در روستای دله‌مرز سروآباد در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: در استان کردستان به ویژه در سال جاری جشنواره‌های مختلفی در حوزه گردشگری برگزار شده و این یکی از محورهای توسعه استان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه تمرکز ویژه‌ای بر توسعه گردشگری استان داریم، گفت: بخش گردشگری ما در حوزه‌های مختلف سلامت، تفریحی و اقتصادی است و حوزه دیگر آن مربوط به حوزه کشاورزی است و توسعه آن همانند دیگر بخش‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

وی با بیان اینکه در سال جاری چندین جشنواره به شکرانه برداشت محصولات کشاورزی برگزار شده است، افزود: در آینده‌ای نزدیک جشن گندم در شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در جشنواره امروز شاهد حضور گردشگرانی از استان‌های دیگر بودیم و بدون شک این موضوع تمرکز دستگاه‌های متولی به موضوع کشاورزی را جلب می‌کند. 

استاندار کردستان با عنوان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در روستاها که مهم‌ترین آنها موضوع راه و جاده است، مورد توجه جدی است، گفت: در همین راستا طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده که عمدتا در روستاهای گردشگری استان بوده است. 

زارعی‌کوشا با بیان اینکه در سفرهای رئیس جمهور در دور اول و دوم برای حوزه راه‌های کردستان اعتبارات خوبی جذب شده است، گفت: در خصوص زیرساخت‌های گردشگری نیز اعتبار مناسبی ابلاغ و مصوب شده است.

استاندار کردستان بر وظایف مسؤولان استانی در راستای حمایت از حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: منطقه سروآباد و اورامانات طبیعتی بسیار بی‌نظیر دارد و این موضوع باعث توجیه اقتصادی و جذب گردشگر خواهد داشت.

استاندار کردستان قبل از مراسم جشن انار، با حضور در مزار شهدای این روستا، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

شهرستان سروآباد قطب تولید انار در استان کردستان است و سالانه از ۷۰۰ هکتار باغات موجود، بیش از ۱۰ هزار تن انار ارگانیک و مرغوب برداشت می‌شود. به شکرانه تولید این محصول جشنی با حضور استاندار و گردشگرانی از داخل و خارج استان در روستای هدف گردشگری دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار شد. روستای دله‌مرز در کنار رود سیروان در دل کوهستان زیبا و سربلند شاهو در منطقه اورامانات کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha