کد خبر 226248
۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

ساخت ۲ میلیون واحد تا پایان دولت سیزدهم

ساخت ۲ میلیون واحد تا پایان دولت سیزدهم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه پروژه نهضت ملی مسکن در دنیا بی‌نظیر است گفت: تا پایان دولت سیزدهم قطعاً احداث دو ملیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن به اتمام می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حمزه شکیب در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: سرعت پروژه‌های ساختمانی در کشورمان بیشتر زیاد است.

وی با بیان اینکه ساخت دو میلیون مسکن در دنیا بی‌نظیر است افزود: در نهضت ملی مسکن حتماً ساخت بیش از دو میلیون مسکن به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور عنوان کرد: بنابراین با روش‌های سنتی به این هدف نمی رسیم و باید به سمت فناوری‌های نوین برویم و این مهم با نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

شکیب با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با وزارت علوم در حال برنامه‌ریزی است تا به این هدف دست یابد گفت: امیدواریم که بتوانیم این فناوری‌های نوین را در سطح کشور پیاده سازی کنیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین در امر اخداث ساختمان خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه‌ای که در ساخت‌وساز داریم نیاز است تا با استفاده از ابزارهای روز به اهداف مدنظر دست یابیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به نقش این سازمان در تحقق اهداف ساختمانی دولت گفت: سیاستگذاری و روش کار در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، اما ما پیشنهاداتی برای افزایش کیفیت مسکن‌های احداثی در طرح ارائه کرده‌ایم.

شکیب اضافه کرد: کشور ما لرزه خیز است و قطعاً در معرض زلزله قرار می گیرد، بنابراین باید مسکن در اجرای طرح نهضت ملی بر اساس استانداردهای روز دنیا احداث شود.

وی اظهارداشت: طراحی و اجرای مسکن بر اساس عملکرد ایمنی جانی مردم را تأمین می‌کند و قطعاً خسارت مالی را نیز کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به رویکرد این سازمان در حوزه ساختمان گفت: در این دوره رویکرد افزایش مهارت اعضای تنظیم مهندس مدنظر است، چراکه سرعت پروژه های ساختمانی در کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا بسیار زیادی است.

شکیب اضافه کرد: در راستای هدف مهارت افزایی اعضای سازمان نظام مهندسی، در استان‌های مختلف همایش‌های متعددی را برگزار می‌کنیم و تلاش داریم در بازه دو ساله به هدف افزایش مهارت اعضای نظام مهندسی و بروز کردن آنان دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha