کد خبر 226205
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

تجدید بیعت با شهیدان در اجلاسیه شهدای مراغه

تجدید بیعت با شهیدان در اجلاسیه شهدای مراغه

اجلاسیه‌های شهرستانی برای کنگره ملی ۱۰ شهید آذربایجان‌شرقی این روزها یکی پس از دیگری در حال برگزاری است و اجلاسیه ۱۴۰۰ شهید مراغه نیز بر همین اساس در مسجد جامع این کهن‌شهر برگزار شد و حاضران با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش گروه استانی حیات؛  جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در اجلاسیه یکهزار و ۴۰۰ شهید گلگون‌کفن مراغه افزود: مردم غزه امروز هم به مانند گذشته مظلومانه به دست جنایتکارترین انسان‌های تاریخ به شهادت می‌رسند و «طوفان‌الاقصی» واکنش به همین جنایت‌هاست.

«حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر» به ۱۷ عملیات رژیم جعلی اسراییل علیه مردم غزه اشاره و اضافه کرد: علاوه بر آن مسجدالاقصی به دست رژیم جعلی هتک حرمت شد و طوفان‌الاقصی در حقیقت عملیات پیشگیرانه جبهه مقاومت برای مقابله با زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه در جریان جنگ ۳۳ روزه نیز رژیم جعلی اسراییل برای نابودی حزب‌الله در جنوب لبنان برنامه‌ریزی کرده بود، اظهار کرد: در آن زمان هم حزب‌الله با پیش‌دستی، ۲ نفر اسیر از آنان گرفت و عملیات را جلو انداخت تا صهیونیست‌ها نیروهایشان را با عجله سازماندهی کنند و در نهایت هم پس از ۳۳ روز این رژیم جعلی عقب نشست.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها طی ماه‌های اخیر نیز تصمیم گرفته بودند تا بیش از ۲ میلیون نفر به جمعیت اسراییل اضافه کنند و عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی منطقه جزو برنامه‌هایشان بود؛ ضمن اینکه می‌خواستند بعد از جشن چهار روزه خودشان، غزه را ضمیمه خاک اسراییل کنند یا به مصر تحویل دهند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: ارتشی که به ادعای برخی‌ها از قویترین ارتش‌های جهان بود و سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم که گاهی به کمک سازمان سیا می‌رفت، ابهت خودشان را در طوفان‌الاقصی از دست دادند و نه تنها این ارتش پوشالی ظرف چند ساعت در هم ریخت بلکه معلوم شد که نتوانسته‌اند عملیات طوفان‌الاقصی را پیش‌بینی کنند.

وی به برخی از آثار طوفان‌الاقصی اشاره کرد و افزود: مهاجرت به اسراییل به صفر رسید و هزار و ۵۰۰ خانوار هم از مناطق اشغالی به سایر مناطق جهان کوچ کردند؛ همچنین جبهه نبرد با این رژیم به مناطق اشغالی کشیده شد.

«حجت‌الاسلام طیبی‌فر» تصریح کرد: دشمن می‌خواست غزه را نابود کند اما تا به امروز بیش از ۲۰۰ تانک و خودرو زرهی اسراییل به آتش کشیده شده است؛ در حالی که تنها هزار و ۳۰۰ تانک و نفربر زرهی دارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: فرماندهی جنگ اکنون با آمریکایی‌هاست و تجهیزات آمریکایی بی‌رحمانه بر سر مردم غزه ریخته می‌شود؛ بر همین اساس کسانی که در داخل کشورمان زیر پای آمریکا فرش قرمز پهن می‌کردند، باید چهره واقعی آمریکا را ببیند.

«حجت‌الاسلام طیبی‌فر» افزود: کسانی که دیروز می‌گفتند آمریکا قدرت دارد تا امکانات نظامی ما را ظرف چند ساعت از بین ببرد، شاهد باشند که امروزه این کشور استکباری چندبار با واسطه از جمهوری اسلامی خواسته است تا وارد این جنگ نشود.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌گفتند دوره موشک سر آمده و زمان گفتمان است، باید بدانند که آمریکا مشابه همین بمب‌هایی که روی سر مردم غزه می‌ریزند را دوست دارد سر ملت ایران بریزد اما اقتدار نیروهای نظامی ایران کمر آنان را می‌لرزاند.

وی این را هم بیان کرد که ملت ایران باید در شناخت دشمن دقیق باشند و جمهوری اسلامی و در راس آن امام راحل و رهبر معظم انقلاب از ابتدا به خوبی دشمنان این نظام را تشخیص داده‌اند.

یادواره‌های شهدا فرصتی برای معرفی سبک زندگی شهیدان

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: علاوه بر آشنایی با شجاعت و ایثار شهیدان در یادواره‌های شهدا، باید سبک زندگی و سیره آنان نیز معرفی شود تا جوانان از عظمت آنان درس بگیرند.

تجدید بیعت با شهیدان در اجلاسیه شهدای مراغه

 جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه

«حجت‌الاسلام طیبی‌فر» با تاکید بر اینکه شهدا بر اساس فرمان یک مجتهد به جبهه حق علیه باطل رفتند، اضافه کرد: امروز یکی از راهکارها برای تداوم راه آنان ولایتمداری است.

وی ادامه داد: جلوگیری از اسراف و ساده‌زیستی، احترام به بزرگان، کمک به مردم، توسل به اهل بیت و بسیاری دیگر از ارزش‌ها در زندگی شهیدان ما موج می‌زد و بر همین اساس سبک زندگی آنان باید بیش از پیش معرفی شود.

وی این را هم بیان کرد که یادواره شهدا باید به ما بیاموزد که چگونه بیاموزیم، چگونه آموزش دهیم و چگونه استاد خانه خود باشیم و کتاب غیرت و انسانیت و ارزش‌هایمان را به چه نحو بنویسم.

به گزارش ایرنا جلاسیه شهدای مراغه با حضور جمع کثیری از اقشار مردمی، خانواده های شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان در مسجد جامع برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha