کد خبر 226195
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

دستگاه جت استارت پروازهای فرودگاه گناباد را کنسل کرد

دستگاه جت استارت پروازهای فرودگاه گناباد را کنسل کرد

مدیر روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی گفت:مشکل فرودگاه گناباد تامین دستگاه جت استارت است و تامین این دستگاه با شرکت خدمات دهنده پروازی است و این شرکت باید دستگاه جت استارت را تامین کند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ چشم انتظاری مردم گناباد برای بهره برداری از فرودگاه این شهر 27 سال به طول انجامید و در 11 مهر ماه شاهد نشستن اولین پرواز مسافربری در این شهرستان بودند. تلاش همه مردم و مسئولین این بود تا پروازها از فرودگاه گناباد با تعداد مسافر مناسب انجام شود تا این مسیر پروازی ادامه پیدا کند که تا حدودی موفق و تعداد مسافر لازم برای یک پرواز همیشه وجود داشت.

پس از انجام 11 پرواز از فرودگاه شهدای شهرستان گناباد به مقصد تهران و بالعکس زمزمه‌هایی در خصوص تعطیلی پروازهای گناباد به گوش می‌رسید تا اینکه شرکت هواپیمایی وارش در پیامکی به افراد رزو کننده بلیط اعلام کرد پروازها به مقصد گناباد کنسل شده است.

این موضوع نگرانی‌های زیادی در بین مردم شهرستان گناباد ایجاد و درخواست پیگیری کنسلی پروازها را داشتند که با تماس‌های متعدد و ارجاع به قسمت‌های مختلف در انتها دفتر معاونت عملیات شرکت هواپیمایی وارش اعلام کرد مشکلات پیش رو برای پرواز از فرودگاه گناباد را به شهرستان منتقل و آنها باید اقدام لازم را انجام دهند.

استقبال از فرودگاه گناباد فراتر از انتظارات بوده است

حسن جعفری، مدیر روابط‌عمومی فرودگاه‌های خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خصوص کنسل شدن پروازهای فرودگاه گناباد اظهارداشت: تمامی تجهیزات و اقداماتی که وظیفه شرکت فرودگاه‌ها بوده تامین شده و از لحاظ ما امکانات فرودگاه گناباد برای پرواز مناسب است.

وی ادامه داد: استقبال از پرواز فرودگاه گناباد از انتظارات ما فراتر بوده و بطور متوسط هر پرواز 109 مسافر داشته که این تعداد مناسب است.

مدیر روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: شرکت‌هایی که در خط‌های پروازی کار می‌کنند باید یکسری تجهیزات هندلینگ را تامین کنند و این براساس قانون وظیفه این شرکت‌ها است.

جعفری درباره مشکل فرودگاه گناباد تامین دستگاه جت استارت است بیان کرد: تامین دستگاه جت استارت با شرکت خدمات دهنده پروازی است و این شرکت باید دستگاه تامین کند که براساس اطلاعات کسب شده با تغییر هواپیما در آخرین پرواز در این خصوص به مشکل خورده است.

وی افزود:شرکت وارش در پروازهای قبلی از مدل هواپیمایی استفاده کرده که سیستم گناباد جوابگو بوده و در آخرین پرواز با تغییر مدل هواپیما با مشکل روبه رو شده است.

مدیر روابط‌عمومی فرودگاه‌های خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در حال پیگیری این موضوع برای تامین این دستگاه می‌باشند تا فرودگاه گناباد تعطیل نشود.

فقط پرواز یکشنبه گناباد کنسل شده است

رضا نصیری، فرماندار گناباد نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: تامین تجهیزات هندلینگ بر عهده شرکت پروازی است ولی با توجه به اینکه در هفته یک پرواز از فرودگاه گناباد انجام می‌شود شرکت استقبال زیادی برای تامین آن انجام نمی‌دهد مگر هر روز از این فرودگاه پرواز داشته باشیم.

وی ادامه داد: مذاکراتی با شرکت وارش و مسئولین استانی طی چند روز اخیر داشته ایم ولی این تجهیزات جز تعهدات دولت نیست و برای تامین آن باید راهکار پیدا کنیم.

فرماندار گناباد عنوان کرد: موضوع تنها جت استارت نیست و 10 آیتم وجود دارد که به ترتیب اولویت باید تامین شود مانند هواساز،بالابر معلولین، انجام خدمات نظافتی داخل هواپیما که دستگاه برق مخصوص لازم دارد که در مجموع برای تکمیل و تجهیز آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نصیری اظهارکرد: اولویت تامین جت استارت است که اگر دستگاه جدید قرار به خریداری باشد در حدود 4.5 تا 6 ملیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر دستگاه دست دوم خریداری شود حداقل به 3.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهیم داشت.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر فقط پرواز یکشنبه کنسل شده و در تلاش هستیم با کمک مسئولین استان این مشکلات را رفع و پروازها برقرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha