کد خبر 226166
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

پیرهادی در گفت‌وگو با حیات مطرح کرد؛

لزوم انجام اقدامات حمایتی بیشتر از جامعه معلولان

لزوم انجام اقدامات حمایتی بیشتر از جامعه معلولان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که اقدامات حمایتی بیشتری از جامعه معلولان صورت گیرد و اولویت بیشتری برای تامین بودجه جامعه معلولان در نظر بگیریم.

محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی حیات، در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش حمایت ها از جامعه معلولان در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: ما در حوزه موضوعات مسائل اجتماعی و امور مربوطه نظیر کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایت کننده سعی کرده ایم افزایش اختیارات دهیم و در حوزه سیاست گذاری و توجه دستگاه های اجرایی به مجموعه های حمایتی حرکت کنیم.

پیرهادی با بیان اینکه نیاز جامعه معلولان مشخص بوده که عمده آن منابع و اعتبارات است گفت: ما در حوزه بودجه ریزی مشکل منابع داریم. لازم است اقدامات حمایتی بیشتری از جامعه معلولان صورت گیرد و اولویت بیشتری برای تامین بودجه جامعه معلولان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به سومین جشنواره بین المللی همام و آثار معلولان حاضر در این نمایشگاه که از سراسر کشور آثارهایی را ارسال کرده‌اند گفت: این نمایشگاه یک کار هنری و توجه کننده به هنرمندان معلول است و این افراد نقص عضوی ندارند و اثرهای بزرگی را توانسته‌اند خلق کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اطلاع رسانی بیشتری برای نمایشگاه می کردیم، چراکه با اطلاع رسانی بیشتر می‌توان کاری کرد مردم این آثار را ببینند و از همه استان ها افرادی حضور پیدا کرده اند که نشان می‌دهد معلولان که حقیقتا توانمند هستند کارهای بزرگی را انجام دهند.

پیرهادی تاکید کرد: باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی از این افراد حمایت کنیم و از توانایی های آن ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مناسب سازی شهر برای معلولان گفت: در دو دهه گذشته در حوزه مناسب سازی تلاش شده و اقداماتی انجام داده‌ایم، اما باید مدیریت شهری و گروه های مردم نهاد تلاش کنند تا در حوزه مناسب سازی اقدامات خوبی صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید استانداردهای خود را با کشورهای توسعه یافته هماهنگ و از آن ها به صورت پیشرفته‌تر عمل کنیم.

پیرهادی درباره خرید اتوبوس ویژه معلولان گفت: در زمینه خرید اتوبوس سعی شده تعدادی به این قشر تعلق پیدا کند، اما تراکم ‌جمعیتی بالا رفته و از ۱۱ هزار اتوبوسی که تهران نیاز دارد ۳ هزار اتوبوس وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha