کد خبر 226159
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰

عضو شورای شهر در گفتگو با «حیات»:

شورایاری محله ها به هیات امنا محلات تغییر یافته است

شورایاری محله ها به هیات امنا محلات تغییر یافته است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورایاری محله ها به هیات امنا محلات تغییر یافته است، گفت:  قرار است موضوعات مطرح شده در این هیات امناها فراتر از موضوعات مدیریت شهری باشد.

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت راه اندازی شورایاری ها به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: ما به محض ورود به شورای ششم، با مشکل انحلال شورایاری ها با رای دیوان عدالت اداری و عدم پیگیری شهرداری تهران در ابطال این رای مواجه شدیم. لذا با وجود اینکه دو سال از رای دیوان گذشته بود دیگری کاری از ما ساخته نبود.

وی افزود: از این رو بر خود ضروری دانستیم تا به منظور قانونی کردن حضور  معتمدین محله که سرمایه های شهر و شهرداری در اداره شهر هستند راهکاری ارائه دهیم. لذا راهکاری را به نام نظام نامه مدیریت محله سال گذشته در صحن شورا ارائه دادیم که پس از فراز و فرود بسیار، نهایتا به تصویب اعضا رسید.

علوی مطرح کرد: این نظام نامه در حقیقت معتمدینی که بیش از ۲۰ سال با مدیریت شهری و شورا در ارتباط بودند و شناخت خوبی نسبت به شهر داشتند را به صورت قانونی به عنوان ‌ناظران شورای شهر در هیات امناهای محلات به کار گیری خواهد نمود. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مهم معتمدین محله در اداره شهر تصریح کرد: معتمدین محله چشم و گوش شورا و شهرداری ها در کف محلات هستند.

علوی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در مسیر انتخابات ستاد مشارکت های محله ای وجود داشت که سبب طولانی شدن این فرآیند شد، افزود:  به حمدالله امروز به مرحله مثبتی از این نظام نامه رسیدیم و افراد بسیاری از ناظرین و معتمدین محلات به عنوان کاندیدا ثبت نام نمودند و به زودی افراد منتخب به محلات معرفی می شوند تا در آنجا در کنار نمایندگانی از مسجد محله،بسیج، آموزش و پرورش، اماکن ورزشی، بانوان و … سرای محلات به پایگاهی برای حل مشکلات محله تبدیل شوند و نهایتا به مدیریت شهری برای اداره‌ بهتر شهر کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شورایاری محله ها به هیات امنا محلات تغییر یافته است، گفت: در واقع قرار است موضوعات مطرح شده در این هیات امناها فراتر از موضوعات مدیریت شهری باشد چراکه نمایندگان دستگاه های متعدد در این هیات امنا حضور می یابند تا بر کل محله و موضوعات آن تدبیر نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha