کد خبر 226005
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

شورای رقابت: طرح های تبدیل خودروسازان اجباری نیست

شورای رقابت: طرح های تبدیل خودروسازان اجباری نیست

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت گفت: طرح های تبدیل خودروسازان همگی اختیاری هستند و هیچ اجباری برای خریدار در کار نیست.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در روزهای گذشته، اخبار ضد و نقیضی در مورد طرح های تبدیل خودروهای خریداری شده در رسانه ها منتشر گردید. بسیاری از مشتریان در حال حاضر بسیاری از مشتریان از سامانه یکپارچه نوبت هایی دریافت کرده اند و حالا خودروسازان طرح های تبدیلی را برای این خودروها ارائه داده اند. نکته مهم این است که این طرح های تبدیل در ظاهر اختیاری به نظر می رسند اما نمایندگی ها و واحد ارتباط با مشتریان خودروسازان، این طرح ها را اجباری عنوان می کنند و تاکید دارند که در صورت عدم شرکت در این طرح های تبدیل، نوبت آن ها برای دریافت خودرو از بین خواهد رفت.

سخنگوی شورای رقابت در مورد طرح های تبدیل فعلی خودروسازان گفت: «طرح های تبدیل خودروسازان همگی اختیاری هستند و هیچ اجباری برای خریدار در کار نیست. شورای رقابت در حال بررسی رفتار خودروساز است و کارگروه حقوقی این شورا در حال بررسی این طرح های تبدیل است. سعی شورا در این است که هیچ حقی از مشتری ضایع نشود.»

لازم به ذکر است که امروز مصاحبه ای تقطیع شده از سخنگوی شورای رقابت با رادیو اقتصاد در برخی رسانه ها منتشر شده بود که بر اساس آن ادعا می شد که خودروساز می تواند طرح های تبدیل اجباری را برای مشتریان سامانه در نظر بگیرد. سپهر دادجوی توکلی اما با تکذیب چنین چیزی باز هم تاکید کرد: «طرح های تبدیل خودروسازان اختیاری است و هیچ اجباری برای تبدیل خودروهای خریداری شده وجود ندارد.»

به نظر می رسد مشتریان سامانه از مدت ها قبل بر اساس قیمت های مصوب شورای رقابت تصمیم به شرکت در سامانه یکپارچه گرفته اند. عملکرد خودروساز باید به نحوی باشد تا حق مشتری و مردمی که از مدت ها قبل برای خرید خودرو اقدام کرده اند، پایمال نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عالیه IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خوب