کد خبر 225972
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

«حیات» گزارش می دهد؛ 

صفر تا صد وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی 

صفر تا صد وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی 

وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی برای زوج های دهه شصتی در حالی خبرساز شده که یکی از سوالات جوانان دهه شصتی این است که این وام به کدام زوج ها پرداخت خواهد شد و شرایط اعطای آن چگونه است؟ 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی برای دهه شصتی هایی که از ازدواج بازمانده اند یکی از آمال و آرزوهایی است که به نظر می رسد برای دهه شصتی قابل دست یافتن نباشد زیرا شروطی دارد که جامعه هدف این وام را بسیار کوچک می کند. 

وام ۵۰۰ میلیونی تنها برای این گروه 

معاون امور زنان و خانواده رئیس ‌جمهوری در مورد پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین دهه ‌شصتی خبر داده و اعلام کرده جامعه هدف این وام تنها دهه شصتی های روستایی است زیرا تجرد در روستا بیشتر از شهر است.

آنطور که معاون زنان ریاست جمهوری اعلام کرده، به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالاکارت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال اعطا می شود. 

بنابراین ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرار است پشتوانه زوجین دهه‌ شصتی روستایی باشد. البته شرایط در نظرگرفته شده برای این وام، بازهم جامعه هدف این وام را محدود می کند. 

زوجین باید دهه شصتی باشند! 

این وام با هدف حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و برای اجرای هرچه بهتر از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر زوجین متولد دهه ۶۰ در نظر گرفته شده است. در شرایط این وام ذکر شده که افراد متقاضی باید ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت باشند. بنابراین زوجین شهری باید چشم خود را به روی این وام ببندند. 

علاوه بر شروط پیش گفته، تاریخ تولد زوجین متقاضی باید از ۱ فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ باشد. همچنین زوجینی می ‌توانند این وام را دریافت کنند که تاریخ عقد آنها از ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ است.

مهلت بازپرداخت این وام نیز ۳۶ ماه یعنی سه ساله تعیین شده است و همین موارد منجر به کوچک شدن جامعه هدف این وام شده است. 

زوج‌های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری (www.women.gov.ir) می‌توانند از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام نویسی کنند.

یکی دیگر از مواردی که جذابیت این وام را کاهش می دهد زمان کوتاه بازپرداخت این وام است. هرچند این وام مثل تمامی وام های قرض الحسنه با سود ۴ درصد پرداخت می شود ولی محاسبه مبلغ اقساط این وام نشان می دهد مبلغ این اقساط به مرز ۱۵ میلیون تومان خواهد رسید که در شرایط کنونی، این وام را خارج از دسترس جامعه هدف این وام نیز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha