کد خبر 225589
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه‌ درمان قزوین افزوده می‌شود

۱۱۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه‌ درمان قزوین افزوده می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی با هدف رفع نواقص زیرساختی در حوزه درمان و پاسخ مناسب به شهروندان به مجموعه مراکز درمانی این استان افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات، عبدالله کشاورز روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: زیرساخت‌های درمانی استان در بخش دولتی با توجه به فرسودگی تخت‌ها و بیمارستان‌ها نیازمند یک اقدام جدی است که از چند سال قبل فعالیت هایی را در این حوزه آغاز کرده ایم.

وی اضافه کرد: قزوین از جمله استان هایی است که به لحاظ نزدیکی با پایتخت در حوزه خدمات درمانی وضعیت قابل قبولی دارد، چرا که در این استان بخش تامین اجتماعی، خصوصی و دانشگاهی در حال ارایه خدمت به شهروندان هستند و تنها بایستی نسبت به تقویت زیرساخت های آن اقدام کرد.

کشاورز به طرح‌های در حال ساخت استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی با مدیریت دانشگاهی،‌ تکمیل بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی در محل فعلی این بیمارستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، و احداث بیمارستان روانی ۲۲ بهمن با ۱۵۰ تخت در منطقه مینودر و همچنین افزودن تخت به بیمارستان شفای تاکستان و شهدای آبیک نیز از عمده طرح‌های در دستور کار بود است.

این مسوول همچنین بیان کرد: تامین تجهیزات پزشکی همانند ام آر آی و سی تی اسکن یکی از ملزومات این استان بوده که طی ۲ سال گذشته ۲ دستگاه به ظرفیت کنونی استان اضافه شد تا مردم بتوانند به نحو مطلوب تر کارهای درمانی خود را پیگیری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه سی تی آنژیوگرافی (CTA) نیز در استان قزوین مستقر شده و به زودی نیز افتتاح می‌شود تا مردم بتوانند مشکلات قلبی خودشان را در همین استان تشخیص و درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha