کد خبر 225522
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

مرکز تولید مواد شوینده تقلبی در مشهد پلمب شد

مرکز تولید مواد شوینده تقلبی در مشهد پلمب شد

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واحدی که اقدام به تولید مواد شوینده تقلبی با استفاده از برچسبهای برندهای معروف کشور می کرد، در یکی از روستاهای اطراف مشهد شناسایی و توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

بخشعلی بیاتی افزود: تولید پودرها یا مایع لباسشویی یا دستشویی تقلبی در مناطق حاشیه شهر مشهد از چندی پیش شناسایی شده بود، اما تولیدکننده یا توزیع کننده آنها مشخص نبود.

وی بیان کرد: با شناسایی این واحد متقلب تولید مواد شوینده تقلبی، از آن مایعات دستشویی چهار لیتری، مایعات لباسشویی ۲ و هفت دهم لیتری، پودر لباسشویی ماشینی ۵۰۰ گرمی با درج برندهای معروف کشف شد، به طوریکه پودرها یا مایعات لباسشویی یا دستشویی را با نوع فله صنعتی آن ترکیب می کردند، با رنگ یا نمک مخلوط و بسته بندی می نمودند، به طوریکه قیمت تمام شده هر محصول یک چهارم قیمت واقعی آنها برای فرد متقلب در می‌آمد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از این واحد متقلب هزار و ۴۰۰ ظرف خالی یک لیتری، سه هزار و ۹۰۰ ظرف خالی چهار لیتری، ۷۲۱ عدد ظرف مایع ظرفشویی، ۱۵۷ عدد پودر ظرفشویی چهار لیتری، ۱۱۲ عدد پودر ماشینی لباسشویی، ۴۵۸ عدد بسته پودر لباسشویی ۵۰۰ گرمی از یک برند، ۴۵۷ عدد بسته پودر لباسشویی ۵۰۰ گرمی از برندی دیگر کشف و ضبط شد.

بیاتی اضافه کرد: فله های صنعتی پودر یا مایع لباسشویی یا مایع دستشویی به هیچ وجه قابل مصرف در بخش خانگی نیست.

وی اظهار کرد: پرونده واحد متقلب مزبور با حضور معاون قضایی دادگستری و معاون بازرسی اداره کل تعزیرات استان تکمیل و این واحد توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha