کد خبر 225494
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

الحاق ۳۸۸ هکتار زمین به محدوده شهرهای جنوب کرمان

الحاق ۳۸۸ هکتار زمین به محدوده شهرهای جنوب کرمان

 معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: بیش از ۳۸۸ هکتار زمین در راستای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای جنوب این استان الحاق شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رضا آزادی روز یکشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از اراضی الحاق شده افزود: در جنوب کرمان پس از بررسی طرح های توسعه شهری در مراجع استانی و ملی و همچنین در طرح بازنگری شهرها ۳۸۸ هکتار از اراضی ملی به محدوده شهرها الحاق شده است.

وی با تفکیک میزان زمین های الحاقی به هر شهر تصریح کرد: در شهر جیرفت یک قطعه زمین به مساحت ۱۱.۶ هکتار، در شهر درب بهشت ۱۱.۹ هکتار و شهر جبالبارز ۱.۳ هکتار به محدوده شهر الحاق شده است.

آزادی ادامه داد: در عنبرآباد ۳۰ هکتار در طرح جامع بازنگری این شهر به محدوده الحاق شده و ۴۵ هکتار نیز در راستای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در شهر منوجان هم ۷۷ هکتار در طرح جامع بازنگری به محدوده آن الحاق شده است اضافه کرد: در قلعه گنج ۱۱۰ هکتار، در شهر رودبارجنوب ۵۵ هکتار و در کهنوج نیز ۴۷ هکتار به محدوده شهر الحاق و طرح مذکور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان مورد تصویب قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای انجام وظایف قانونی راه و شهرسازی در قانون جهش تولید مسکن با توجه به کمبود زمین در محدوده شهرها زمین های فاقد معارض برای الحاق به شهر پیشنهاد شده که در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha