کد خبر 225463
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

 شاسی بلندهای محبوب ارس در راه بازار 

 شاسی بلندهای محبوب ارس در راه بازار 

معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه خودروهای تولیدی در این منطقه در حوزه کاربری های خاص و باری تا ۱۰ درصد بازار داخل را تامین می کند، گفت: خودروهای شاسی بلند تولیدی در ارس به زودی راهی بازار می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علی نوید با اشاره به تولید کامیون و کامیونت در منطقه آزاد ارس گفت: خوشه خودرو در ارس با شرکت آمیکو (ارس خودرو دیزل) شناخته می شود. این شرکت با تولید کامیون و کامیونت در حال حاضر نزدیک به ۱۰ درصد بازار کامیون و کامیونت کشور را در اختیار گرفته است. 

نوید ادامه داد: این شرکت به صورت CKD تا ۳۰ درصد داخلی و ۷۰ درصد وارداتی خودروهای سنگین را مونتاژ می کند و در داخل کشور به فروش می رساند.

آفرود محبوب ساخت ایران 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد میزان تولید خودروی سنگین آمیکو گفت: این شرکت در سال های گذشته نزدیک به ۱۵ هزار خودرو سنگین تولید کرده است. البته در کنار تولید خودروی سنگین، نزدیک به ۳  هزار خودروی سبک نیز تولید کرده است. 

نوید در مورد خودروی سبک تولیدشده این شرکت گفت: خودروی سبک این شرکت، «پیکاپ دوکابین آسنا» است که آفرود محسوب می شود و محبوبیت زیادی دارد. 

تولیدات متنوع خودرویی ارس در راه بازار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در مورد شرکت های خودروساز دیگر در این منطقه آزاد گفت: علاوه بر آمیکو، شرکت «ایستا موتور ارس» نیز در حال کار روی پلتفرم ژاپنی SUV است. این شرکت ظرفیت تولید ۱۰ هزار خودرو را در سال به صورت اسمی دارد و امیدواریم در چند سال آینده به ظرفیت اسمی خود برسد. 

نوید در مورد تولید خودرو در ارس در شرکت های دیگر نیز گفت: شرکت «برلیانس ارس» سومین خودروسازی است که حدود ۱۰ سال پیش کار خود را در ارس با ساخت انواع خودرو با کاربری های اختصاصی در حوزه امداد و نجات از قبیل آمبولانس و خودرو آتش‌ نشانی، حوزه حمل ‌و نقل عمومی از جمله اتوبوس، مینی بوس و میدل باس و خودروهای تشریفات مانند تاکسی های VIP (تاکسی لندن و …) و حوزه حمل ‌و نقل سنگین که شامل کشنده، کامیون، کامیونت و وانت و حتی خودروهای خاص با کاربری نظامی است، آغاز کرد.

شاسی سازی داخلی در منطقه آزاد ارس 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه شرکت «رخش خودرو» نیز در ارس در حال راه اندازی واحد تولیدی است، گفت: واحد تولیدی این خودروساز در ارس بیشتر در حوزه خودروهای سنگین دو محور و تک محور فعالیت می کند و تلاش دارد در آینده به سمت محورسازی و شاسی سازی حرکت کند. 

زنجیره ارزش خودرو کامل می شود

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس گفت: برنامه ریزی ما این است که صنعت خودرو و قطعات وابسته را توسعه دهیم و زنجیره ارزش خودرو را در این منطقه آزاد کامل کنیم و در سطح ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم. 

نوید با بیان اینکه این خودروها تماما وارد بازار کشور می شوند، خاطرنشان کرد: خودروهای تولیدی در این منطقه در حوزه کاربری های خاص و باری تا ۱۰ درصد بازار داخل را تامین می کند که عدد قابل توجهی است. خودروسازانی که در ارس فعالیت می کنند نمونه موفق خودروسازان کاملا خصوصی اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha