کد خبر 225338
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲

اعتبار کم ۶۹ همت بودجه اختقاص یافته طرح دارویار در سال جاری

اعتبار کم ۶۹ همت بودجه اختقاص یافته طرح دارویار در سال جاری

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: قیمت کم شیرخشک درایران سبب بروز قاچاق معکوس می شود. 

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ شهرام کلانتری رئیس انجمن داروسازان ایران در نشست خبری گفت: قیمت شیر خشک در ایران یک دهم کشورهای همجوار بوده و این موضوع سبب بروز قاچاق معکوس خواهد شد. 

به گفته وی یکی از مسائل پیش رو اعتبار کم بودجه طرح دارویار برای سال جاری است. پیش بینی سازمان غذا و دارو ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که در مجلس ۶۹ هزار میلیارد تومان برای بودجه طرح دارویار به تصویب رسیده است. 

او افزود: میزان بودجه اختصاص یافته در طرح دارویار برای بخش دولتی و خصوصی مشخص نشده است. 

محمد رضا دری نائب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: الان ارز شیر خشک ترجیحی است و ارز ترجیجی انگیزه ای برای افراد فرصت طلب برلی قاچاق معکوس ایجاد می کند.

محمد عبده زاده توزیع داروهای بیماران خاص در استان های مختلف،متفاوت است اما وضعین دارویی نسبت به سال گذشته بهتر شده و قابل قیاس نیست.

به گفته وی برخی داروها از جمله آنتی بیوتیک ها پرمصرف بوده و کمبود آنها در سال گذشته وجود داشت اکنون مشکلی از این بابت وجود ندارد. 

علی پیرصالحی عضو سندیکای داروهای منابع انسانی گفت: پنج شرکت تولید کننده شیرخشک در کشور داریم که از لحاط ظرفیتی بیش از توان تولید دارند و تاکنون صادرات هم داشتیم، امسال به دلیل اینکه ارز به موقع در اختیار آنها قرار نگرفته باعث ایجاد کمبود شده است. 

پیر صالحی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه شیرخشک از سوی داروخانه ها از طریق ارائه کد ملی توزیع می شود، 

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر به ما اعلام کردند از تیرماه مابه التفاوت ارز را به آنها پرداخت نشده و ساز و کار مشخص نیست، اکنون مطالبات داروخانه ها پنج برابر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha