کد خبر 225287
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

تامین اعتبار 260 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ملی مسکن سیستان و بلوچستان

تامین اعتبار 260 میلیارد تومانی برای اجرای طرح ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در سایت های این طرح مهم ملی در استان تامین شده است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عطاء اله اکبری اظهار کرد: تامین بخشی از منابع مالی احداث زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و در این باره دولت سیزدهم در ساخت مسکن اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیربنایی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان از محل یک سوم اعتبارات سهم صندوق ملی مسکن به خرید اقلام و لوازم مورد نیاز و اجرای شبکه های آب و فاضلاب و برق، حدود ۶۸ میلیارد تومان به اجرای خدمات روبنایی نظیر ساخت مدرسه، کلانتری، درمانگاه و سالن ورزشی و ۵۳ میلیارد تومان برای آماده سازی سایت های طرح نهضت ملی مسکن استان تامین اعتبار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن نیازمند ایجاد توازن بین ساخت واحدهای مسکونی و زیرساخت های خدماتی است این اداره کل با مدنظر قراردادن رویکردی اساسی در صدد است تا متقاضیان با چالش نبود امکانات و خدمات مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت های آب، برق و گاز در طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ضروری است با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای این طرح ملی در استان در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند، دستگاه های خدمات رسان هرچه زودتر برنامه های خود را عملیاتی کنند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون زمین برای ساخت ۱۷۸ هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان در برنامه چهار ساله تامین شده است.

اکبری با بیان اینکه ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ نفر از شهروندان این استان برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند، گفت: تاکنون از مجموع ثبت نام کنندگان صلاحیت ۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر برای انجام فرآیند اداری ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن تایید شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۶ هزار و ۶۸۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در حال ساخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha