به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات؛ چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو با حضور بیش از ۹۰ شرکت تولیدی و ارائهدهنده خدمات نانویی در حوزه های نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بستهبندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که در سالن خلیج فارس و ملل نمایشگاه بین المللی تهران از امروز آغاز به کار کرده تا ۱۶ آبان ماه برپاست.
دبیر ستاد فناوری نانو در مورد جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه امسال ۱۳۰ غرفه فناوری و بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان و ۱۲ نهاد ترویجی حضور دارند.
حضور هیات های تجاری و شرکت های خارجی
یکی از تفاوتهای این دوره از نمایشگاه حضور پُررنگ هیاتهای تجاری و شرکتهای خارجی است و چنین فضایی برای گسترش کسب و کار نانویی به خارج از کشور مناسب بوده و شرکتها میتوانند از این فرصت برای معرفی دستاوردها و توانمندیهای صادراتی خود استفاده کنند.
از دیگر برنامهها، ایجاد فضای گفتگو میان صاحبان صنایع با شرکتهای دانشبنیان حاضر در نمایشگاه است تا نیازهای صنایع شناسایی شده و بخشی از این نیازهای صنعتی با فناوریهای داخلی تامین شود.
برگزاری نشست سفیران ۷ کشور در حاشیه نمایشگاه نانو
نشست سفرا با همکاری وزارت خارجه در روزهای آینده در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که در این نشست ۶ تا ۷ نفر از سفرای کشورهای مختلف شامل اندونزی، ونزوئلا، کوبا و .... حضور دارند. در روز سوم نیز، رونمایی از ۷ محصول جدید و ۵ عقد قرارداد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیسجمهور برگزار می شود.
حضور ۶ شرکت فعال در حوزه میکرو برای نخستین بار
امسال برای نخستین بار ۶ شرکت فعال در حوزه میکرو، ۶ پایگاه صادراتی معاونت علمی و ۱۲ نهاد ترویجی در این نمایشگاه حضور دارند؛ همچنین قرار است یک تور دانشجویی با حضور دانشجویان خارجی که در دانشگاههای ایران تحصیل میکنند، برگزار شود. ستاد کوانتوم و اپتیک معاونت نیز در این دوره از نمایشگاه حضور دارند و به معرفی دستاوردهای خود می پردازند.
از قیمت گذاری محصولات فناورانه تا انتخاب بازار صادراتی
آزمایشگاهها نیز در نمایشگاه نانو ۱۴۰۲ حضور دارند تا خدمات و توانمندیهای خود را در بخش آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی کنند. همچنین کارگاه های آموزشی مختلفی برای علاقهمندان حوزه نانو برگزار میشود که از جمله می توان به دوره آموزشی ابزارهای تحلیل بازار مرکز تجارت بین المللی، قیمت گذاری محصولات فناورانه، انتخاب بازار صادراتی و برنامه ریزی صادراتی محصولات فناورانه، آشنایی با مالکیت فکری و خدمات کانون مدیریت دارایی های فکر اشاره کرد.
نظر شما