کد خبر 225211
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

قاضی زاده هاشمی: نقش دانش‌آموزان در حماسه ۱۳ آبان بسیار برجسته است

قاضی زاده هاشمی: نقش دانش‌آموزان در حماسه ۱۳ آبان بسیار برجسته است

 معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش دانش‌آموزان در حماسه ۱۳ آبان را بسیار برجسته دانست و گفت: دانش آموزان در این روز، دست مستکبرین را از کشور کوتاه کردند که البته در این مسیر همه آحاد جامعه نیز نقش داشتند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در مراسم نواختن زنگ ملی استکبارستیزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز که در مدرسه شریعتی زنجان با حضور حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و محسن افشارچی استاندار زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام با اشاره به نقش دانش‌آموزان در مسیر انقلاب، افزود: دانش آموزان در مسیر انقلاب اسلامی ایران هم در شکل گیری و هم در دفاع از کشور همواره در میدان بودند و نقش موثری داشتند که نمونه آن ۱۴ شهید مدرسه دبیرستان شریعتی زنجان است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پژوهی در کشور، تصریح کرد: باید در رابطه با علت و دلیل شهادت دانش آموزان فکر کنیم که چرا نوجوانی در سن تحصیل برای فدا کردن عزیزترین هستی خود در مسیر دفاع از کشور تصمیم می گیرد.

رییس بنیاد شهید، انتخاب مسیر شهادت از سوی دانش‌آموزان را یک تصمیم جمعی خانواده عنوان کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان با تصمیم جمعی خانواده راهی جبهه شدند تا گرانمایه ترین سرمایه خود را که جان آنها بود در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی تقدیم کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: شهدای والامقام دانش آموز، شهادت را در عنفوان جوانی انتخاب کردند که چرایی این انتخاب و حضور در جنگ باید تبیین و برای نسل جوان جامعه بیان شود.

وی با اشاره به حوادث ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: یوم الله ۱۳ آبان فرصتی برای شناسایی شیاطین و اعلام انزجار از آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha