کد خبر 225300
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

قاضی‌زاده هاشمی: شهدا تاجران موفقی بودند

قاضی‌زاده هاشمی: شهدا تاجران موفقی بودند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهادت مرگ تاجرانه است و شهدا تاجران موفقی بودند، امیدوارم ما هم بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداریم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در مراسم متمرکز روز دانش‌آموز و زنگ استکبارستیزی در دبیرستان ماندگار شریعتی زنجان با تاکید بر اینکه جریان شهید پژوهی در بین فضاهای دانش‌آموزی باید اتفاق بیفتد، اظهار داشت: هدف از شهید پژوهی ذکر زندگی‌نامه شهید، بیان خاطرات والدین، بیان خاطرات شهید نیست البته همه این موارد ارزشمند است اما هدف اصلی پاسخ به این سؤال است که چرا یک دانش‌آموز چنین مسیری را انتخاب کرده و چه چیزی دیده که باعث تغییر در مسیر زندگی‌اش شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا جان‌فشانی واز خود گذشخودگذشتگی کردند تا دست مستکبران خارجی از این کشور کوتاه شود تا کشورمان یک کشور مستقل و خدا آگاه باشد، تصریح کرد: در مسیر انقلاب همه آحاد جامعه نقش‌آفرینی کردند و یکی از برجسته‌تربن نقش‌ها را دانش‌آموزان ایفا کردند.

وی با بیان اینکه قشر دانش‌آموز در روند شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی و هم در حمایت از انقلاب و هم در مسیر انقلاب هر جا که نیاز به دفاع بوده در میدان بودند و میدانداری کردند، افزود: وجود ۱۴ شهید در دبیرستان ماندگار امیرکبیر اثبات کننده این موضوع است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این مطلب این میراث برای نسل‌های امروز گران‌بهاست خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان امید و آرزوهای زیادی هم برای خودتان و هم برای آینده خودتان دارید پس دست از تلاش برندارید و با قوت و قدرت مسیر را بپیماید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در مورد انتخاب مسیر شهدا باید پژوهش کنیم تا عظمت کار آنها بیشتر روشن بشود، ادامه داد: ماحصل تمام این عظمت‌ها، محصول تربیت دینی، تربیت الهی، توحیدی، نگاه آخرتی و نگاه معاد گراست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شهادت مرگ تاجرانه است، گفت: شهدا تاجران موفقی بودند، امیدوارم ما هم بتوانیم با تمام وجودمان در مسیری که شهدا قدم برداشتند ما هم بیش از پیش‌گام برداریم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کار شیطان ایجاد غفلت است، افزود: ۱۳آبان‌ فرصتی است که شیاطین را بشناسیم و در زندگی فردی و اجتماعی‌مان از آن دوری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha