کد خبر 225084
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد؛

امضای تفاهم نامه میان وزارت خانه های علوم و راه برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی

امضای تفاهم نامه میان وزارت خانه های علوم و راه برای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: تا پایان سال ۳۰۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر به دانشگاه های وزارت علوم اضافه می شود.

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: الان ۱۷۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در کشور داریم و تا پایان سال ۳۰۰ واحد متاهلی دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.

وی گفت: تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی میان وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی امضا شده و این تفاهم نامه در راستای اجرایی شدن است. ما مشکلی برای تامین زمین برای دانشگاه ها حتی در تهران نداریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: در برخی از شهرها ساختمان مناسب برای خوابگاه دانشجویی وجود ندارد و این موضوع مسائلی را برای وزارت علوم و دانشگاه ها ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: برآوردها نشان می دهند که حدود ۳۰ هزار نفر از دانشجویان خودشان اقدام به تهیه خوابگاه یا خانه در سراسر کشور می کنند. برای ۲۲ هزار دانشجوی باقی مانده پول رهن را وزارت علوم به دانشگاه ها پرداخت می کند تا اجاره خوابگاه ها برای دانشجویان سنگین نباشد.

گنجی افزود: یک چهارم خوابگاه دانشگاه ها برای دانشجویان ترم اولی و بقیه برای دانشجویان سال های قبل است. هدف گذاری وزارت علوم این است که هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نماند و با این حساب برای ۵۰ درصد از دانشجویان باید خوابگاه داشته باشیم.

او گفت: الان ۲۲۲ هزار نفر، ظرفیت خوابگاهی ملکی برای سال جاری است و روسای دانشگاه های سراسر کشور تمام این موارد را رصد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha