کد خبر 225081
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷

دبیر جشنواره بین المللی همام خبر داد؛

حضور ۱۱ کشور خارجی در جشنواره بین‌المللی همام/ ۱ هزار و ۳۰۰ اثر برای جشنواره همام ارسال شده

حضور ۱۱ کشور خارجی در جشنواره بین‌المللی همام/ ۱ هزار و ۳۰۰ اثر برای جشنواره همام ارسال شده

مشهدی گفت: در جشنواره همام ۱۱ کشور نظیر صربستان، مجارستان، عمان، هند، قزاقزستان، بنگلادش، مالزی و... آثار خود را ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، عصر امروز ۱۱ آبان ماه جشنواره بین المللی همام ویژه هنرمندان جانباز سرافراز و معلولان در حوزه هنرهای تجسمی و موسیقی با حضور رئیس بانک مرکزی آغاز به کار کرد.

در همین راستا محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره بین المللی همام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جشنواره ۱۱ کشور نظیر صربستان، مجارستان، عمان، هند، قزاقزستان، بنگلادش، مالزی و... آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند اظهار کرد: امسال اولین دوره ای است که جشنواره همام به صورت بین المللی برگزار می شود و دوره اول و دوم جشنواره نیز در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد.

مشهدی در پاسخ به این سوال که چه تعداد آثار برای جشنواره ارسال شده گفت: ۱۳۰۰ هنرمند آثار خود را برای شرکت در شورای انتخاب ارسال کرده‌اند و به هیات داوران ارجاع شده که در هیات داوران ۷۰۰ هنرمند در بخش رقابتی و غیررقابتی شرکت کردند. 

دبیر جشنواره بین المللی همام بیان کرد: وجه تمایز بخش رقابتی و غیررقابتی مطابق اعلام شورای عالی سیاست گذاری، مکتوب در فراخوان خلاقیت و نوآوری است. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر استان‌های شرکت کننده در این جشنواره گفت: بیشترین آثار مربوط به استان های خراسان رضوی، کرمان، تهران و یزد و اصفهان است.

مشهدی ادامه داد: از ۳۱ استان کشور آثار ارال شده، اما از ۲۷ استان در نمایشگاه بین المللی همام حضور دارند و در جشنواره سال‌جاری ۳۵ برگزیده خواهیم داشت که اختتامیه آن ۱۸ آبان مرکز همایش های بین المللی برج میلاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha