کد خبر 224998
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با «حیات»:

بازنشستگی معلمان پس از آغاز سال تحصیلی جدید امکان پذیر نیست +فیلم

بازنشستگی معلمان پس از آغاز سال تحصیلی جدید امکان پذیر نیست +فیلم

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به بخشنامه 700/261 گفت: بازنشستگی معلم پس از آغاز سال تحصیلی جدید امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، به موجب بخشنامه 700/261 وزارت آموزش و پرورش که در تاریخ چهارم شهریورماه ابلاغ شد، بازنشستگی فرهنگیان پس از اول مهر ماه ممنوع اعلام شد.

در بند ۲ ضوابط و مقررات این بخشنامه آمده است: به منظور جلوگیری از اختلال در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان، انجام ماموریت، انتقال و بازنشستگی کارکنان آموزشی در طول سال تحصیلی ممنوع است، لذا بررسی درخواست ماموریت، انتقال و بازنشستگی صرفا در فصل تابستان و تا پایان شهریور ماه صورت پذیرد و تاریخ بازنشستگی برای افراد ذی‌نفع، اول مهرماه امکان پذیر است.

پس از صدور این بخشنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش و ابلاغ آن به مدارس کشور، بسیاری از معلمان در آستانه بازنشستگی با مشکلات عدیده ای رو به رو شده اند. در واقع با صدور این بخشنامه تعداد کثیری از معلمانِ در آستانه بازنشستگی ناچار به خدمت اجباری شدند.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: به طور کلی مطابق قانون دستگاه و همکار اگر هر دو موافق ادامه همکاری پس از بازنشستگی باشند نیروی مورد نظر جذب دستگاه مورد نظر باقی می ماند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طبق قوانین داخلی وزارت آموزش و پرورش پس از تاریخ 31/6 که سال تحصیلی در کشور آغاز می شود تحت هیچ شرایطی بازنشسته نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

از شغل انبیا تا خدمت اجباری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha