کد خبر 224853
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

صدقی: بدون همکاری وزارت ورزش صدور ویزای لهستان میسر نبود

صدقی: بدون همکاری وزارت ورزش صدور ویزای لهستان میسر نبود

رئیس انجمن هاکی روی یخ از کارشکنی لهستانی‌ها در صدور ویزا برای تیم ملی دختران ایران و حل شدن این مشکل با پیگیری‌های وزارت ورزش صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ در نشست خبری پیش از اعزام تیم دختران به مسابقات جهانی کاپ آزاد لهستان اظهار داشت: قبل از اینکه وارد فدراسیون اسکی شویم، دوران پرچالش و پرحاشیه ای را پشت سر گذاشتیم، اما با ورود به این فدراسیون به آرامش رسیدیم و امیدوارم این آرامش ادامه داشته باشد. مسابقات هاکی روی یخ قهرمانی زنان آسیا امسال در تایلند برگزار شد و دختران ما توانستند نایب قهرمان قاره کهن شوند. خبر خوش این است که سه روز پیش تصمیم گیری شد تا تیم ملی هاکی روی یخ زنان به مسابقات هاکی روی یخ از چهارم تا ١٣ فروردین در قرقیزستان اعزام شوند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه مسابقات بانوان ما پخش زنده خواهد داشت. یک ماه است که ویزاهای هاکی بازان برگشت شد و خیلی سریع هم به ما گفتند ویزا نمی‌دهند. ما به سرعت به وزارت ورزش و جوانان رفتیم و کیومرث هاشمی با وزارت امور خارجه تماس گرفتند و برای اخذ ویزای هاکی بازان تلاش کردند و باید از وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم. همچنین کمیته ملی المپیک ایران به کمیته المپیک لهستان نامه زد و در نهایت فدراسیون جهانی هاکی روی یخ عنوان کرد اگر به ایران ویزا ندهید میزبانی به شما تعلق نمی‌گیرد و در نهایت با تلاش وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه ایران و کمیته ملی المپیک توانستیم ویزا بگیریم.

وی گفت: ما ٩ تیم ملی داریم که ٥ رده مردان و 4 رده زنان هستند و در کدام تیم ملی اردوی مستمر مانند هاکی روی یخ دارند و دلیل آن هم چشم انداز ما به المپیک 2030 است. تمامی اعضای تیم با اسکیت چرخ دار شروع کردند و الان در هاکی روی یخ بازی می کنند.

رئیس انجمن هاکی روی یخ اظهار داشت: لیگ برتر هاکی روی یخ در حال برگزاری با 6 تیم زنان و 7 تیم مردان است. امیدوارم دامن ما آلوده حاشیه‌های باشگاه های قوی نشود، اما امسال یک تیم روس به نام راشن پپرز در لیگ برتر ایران داریم. لیگ ما خصوصی است و هاکی بازان ما حقوق کمی دارند اما مطمئنیم سرمایه گذاران بیشتری در گام بعدی کمک خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha