کد خبر 224826
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

وزیر ارشاد در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران؛

پیگیر شکایت از رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی برای کشتن خبرنگاران هستیم

پیگیر شکایت از رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی برای کشتن خبرنگاران هستیم

اسماعیلی گفت: طی نامه‌ی به صورت کاملا رسمی به معاونت حقوقی و وزارت امور خارجه کشورمان و همچنین از طریق وزرای فرهنگی در کشورهای دیگر و وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی پیگیر شهادت خبرنگاران توسط رژیم صهیونیستی در غزه هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ سید محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا وزارت ارشاد برنامه ای برای تجلیل از شهدای فلسطین در حوز های فرهنگی دارد یا  نه؟  گفت: ایران دارای مرزهای فرهنگی بیشتر و گسترده تر از مرزهای سیاسی در قرن ۲۰ و ۲۱ است. ما یک ایران بزرگ فرهنگی داریم که مرزهایش از سمت شرق تا چین، از غرب تا مدیترانه، از شمال تا جنوب روسیه و بخش های مهمی از خود روسیه و کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس دارای گستردگی فرهنگی بالای است و این نشان دهنده میراث تمدنی بزرگ مااست.

وی اظهار کرد: نیاز است تا بجای خط کشی ها تلاش کنیم این مفاخر، مایه انسجام تمدنی مان شوند. انقلاب اسلامی نگاهش، نگاه جفرافیایی سیاسی تَنگ و محصور امروز نیست.

وزیر ارشاد بیان کرد: بوعلی سینا در بخارا بدنیا آمد. کتابها و تحقیقاتش به زبان فارسی و عربی است و در همدان دفن شده و از مفاخر بزرگ تمدنی ایران بزرگ و اسلامی است. بنابراین ممکن است کشور ازبکستان، بخاطر زادگاه ایشان از آن تجلیل کند. لذا نباید این موارد را با مرز کشی‌های امروزی محدود کنیم. 

اسماعیلی عنوان کرد: مردم تاجیکستان هنوز خود را جزئی از فرهنگ بزرگ ایران با قدمتی چند هزارساله می دانند که در دوره اسلامی شکوه و عظمت بیشتری پیدا کرده است. از این منظر به بزرگانی مانند مولوی، ابوریحان بیرونی، نظامی، ابن سینا و رودکی افتخار می‌کنیم. این بزرگان مظاهر وحدت و انسجام ملل امروزی و بن مایه‌ی واحد فرهنگی ایران بزرگ هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شکایت از رژیم صهیونیستی در مورد شهادت خبرنگاران گفت: طی نامه‌ی به صورت کاملا رسمی به معاونت حقوقی و وزارت امور خارجه کشورمان پیگیر این موضوع هستیم و از طریق وزرای فرهنگی در کشورهای دیگر و وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی این موضوع را ثبت خواهیم کرد. شاید طبق گفته‌ها امیدی به عدالت در حوزه‌های بین المللی نباشد، اما تا آخرین لحظه این موضوع را پیگیری می‌کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha