کد خبر 224816
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

وزیر کار در گفتگو با «حیات»؛

آخرین وضعیت دهک بندی ایثارگران/ تبدیل وضعیت ایثارگران در تمام وزات کار باید انجام شود

آخرین وضعیت دهک بندی ایثارگران/ تبدیل وضعیت ایثارگران در تمام وزات کار باید انجام شود

وزیر کار در خصوص نحوه اعتراض به دهک بندی ها، دهک بندی ایثارگران و تبدیل وضعیت ایثارگران در ذوب آهن توضیحاتی داد.

سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه حیاط دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در خصوص آخرین تغییرات دهک بندی ها و اعتراضات شهروندان به نحوه تعیین دهک ها گفت: هر تصمیمی با یکسری ایرادات همراه است بنابراین دهک بندی با یکسری شاخصه هایی که مصوب شده است، انجام شد که به مرور زمان قابل اصلاح هستند.

وی افزود: گاهی در تشخیص مصادیق اشتباهی صورت می‌گیرد. کسانی که معترض هستند به سامانه مراجعه کرده‌ و پاسخ مربوط را دریافت می‌کنند، بنابراین در صورتیکه فرد از طریق سامانه قانع نشد به ادارات کل استان‌ها و ستاد مستقر در وزارتخانه مراجعه کند و در صورتیکه ادعای فرد صحت داشته باشد، اصلاحات انجام خواهد شد.

وزیر کار در خصوص حذف سه دهک بالا و اختصاص این مبلغ به دهک‌های پایین تر (ایثارگران) تصریح کرد: قانون گذار اعلام کرده است که به صورت تدریجی دهک‌های پر در آمد کسر و به آحاد مختلف دهک‌های پایین، تعلق بگیرد.

مرتضوی عنوان کرد: دولت در خصوص افزایش یارانه در قالب کالابرگ تصمیم مناسب گرفته و به دهک های1 تا 7 چنانچه در خصوص یازده کالای در نظر گرفته از کالابرگ الکترونیکی استفاده می کنند مشمول یارانه بیشتر ( 120 هزار تومان) خواهند شد.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در این وزارتخانه و شرکت های زیرمجموعه آن گفت: قانون باید اجرا شود و اگر در قسمتی این قانون انجام نشده است، باید اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha