کد خبر 224747
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

دستیار ویژه وزیر راه مطرح کرد؛ 

کاهش کیفیت قیر تولیدی در کشور

کاهش کیفیت قیر تولیدی در کشور

دستیار ویژه وزیر راه با بیان اینکه هر سال در کل کشور به اندازه یک استان تهران راه جدید ساخته می شود، گفت: کیفیت قیر در کشور کاهش یافته که منجر به کاهش کیفیت آسفالت راه های کشور شده است‌ 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح الله اکبری در  پانزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات که امروز سه شنبه ۹ آبان ماه برگزار شد، گفت: مصرف سالانه آسفالت در کشور طبق آمار ۵۰ میلیون تن است که ۱۰۰ همت ارزش دارد. این در حالی است که سهم نگهداری راه های کشور از ۵۰۰ همت حدود ۱۰ تا ۱۵ همت یا درصد است. این عدد، عدد پایینی است و نیاز ما عدد بالایی است.

 اکبری ادامه داد: سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بدترین سال های عمر حوزه راهداری بود زیرا محدودیت های بودجه ای زیاد داشتیم ولی در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ما با افزایش درآمد از فشار خارج شدیم. سال ۱۴۰۱ رسیدیم به حدود ۷ میلیون تن. نیاز سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تن است تا وضعیت راه ها ارتقا یابد و این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ به تولید حدود ۷ میلیون تن رسیدیم یعنی تولید قیر باید حدود ۲ برابر ارتقا یابد تا وضعیت جاده ها مناسب شود. 

دستیار ویژه وزیر راه با بیان اینکه هر سال به اندازه استان تهران راه جدید به کشور اضافه می‌شود، گفت: به دلیل وضعیت نامناسب راه ها و خرابی جاده ها در کشور نرخ رشد تصادفات اضافه شده است و به استهلاک وسایل نقلیه در چنین راه هایی افزوده می شود. 

اکبری ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که مصوبه ای از مجلس بگیریم تا عوارض جدید از بزرگراه ها و راه های اصلی که نقش ترانزیتی دارند، بگیریم تا برای نگهداری و ساخت راه جدید در کشور هزینه شود. غیر از این باشد وضعیت راه ها همچنان خراب و نامناسب خواهد بود.
دستیار ویژه وزیر راه در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت قیر عنصر مهمی در افزایش کیفیت آسفالت است ولی شاهدیم که شیفت ما از قیر معمولی به قیرهای جدید منجر به افت کیفیت قیر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha