کد خبر 224653
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

در پانزدهمین همایش قیر مطرح شد؛

گلایه وزیر راه از کیفیت آسفالت جاده ها و بزرگراه ها

گلایه وزیر راه از کیفیت آسفالت جاده ها و بزرگراه ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که با محدودیت منابع روبرو هستیم، کیفیت آسفالت راه ها بسیار پایین و نامرغوب است که یکی از راهکارها استفاده از قیر اصلاح‌شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش در پانزدهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین آلات گفت: با وجود ۲۹۰ هزار کیلومتر راه، نگهداری آن چگونه ممکن است؟

وزیر راه ادامه داد: در شرایط محدودیت منابع، می بایست کیفیت ساخت آسفالت بالا رود تا ماندگاری راه ها افزایش یابد.

بذرپاش عنوان کرد: برخی راه ها با اندک باران آسیب می بینند زیرا آسفالت ها نامرغوب است. اصل کیفیت ساخت آسفالت به کیفیت قیر برمی گردد که باید برای بهبود کیفیت، تغییر الگو داشته باشیم زیرا با برخی الگوهای کنونی ادامه راهسازی غیرممکن است.

وزیر راه با تاکید بر اینکه مرغوبیت روکش آسفالت برخی واحدهای تولیدی مثال زدنی است، ادامه داد: رتبه‌ بندی واحدهای تولیدی باید انجام شود تا این واحدها تشویق به تولید آسفالت باکیفیت شوند. راهکار دیگر استفاده از قیر اصلاح‌شده است.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشنهادی برای تامین منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌های اصلی و بزرگراه‌هاست، گفت: هنوز نرخ عوارض آزادراه شیراز - اصفهان تعیین نشده و مردم می‌ توانند از این آزادراه به صورت رایگان تردد داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی برای استفاده از قیرهای اصلاح‌شده در پروژه‌ های راهسازی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات راه مسئول ارتقای فناوری قیر و استفاده از قیرهای اصلاح شده در پروژه‌های راهسازی است.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیر باکیفیت در پروژه‌ های راهسازی استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید می‌ شود که حدود ۴ میلیون تن آن به کشورهای دیگر صادر می‌ شود و حدود ۲ تا ۲ و نیم میلیون تن نیز مصرف داخلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha