کد خبر 224732
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

تولید خودروی برقی در خراسان رضوی

تولید خودروی برقی در خراسان رضوی

 مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولید خودروی برقی در استان توسط معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت تایید و مقدمات طرح انجام شده که با تایید نهایی وزارت صمت به سراغ تخصیص زمین و شریک خارجی می‌رویم.

به گزارش گروه استانی حیات؛ امیررضا رجبی امروز، ۹ آبان‌ماه، در جریان بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و معاونان وی از کارخانه ایران‌خودرو خراسان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما طرح تحول حوزه صنعت، معدن و تجارت را با حضور استاندار به قطعیت رساندیم. یکی از پروژه‌های پیشران ما در حوزه طرح تحول تولید، خودروی برقی است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم با معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت انجام شده است. خراسان رضوی به لحاظ قطعه‌سازی یکی از استان‌های پر پتانسیل بوده و ۲۰۰ قطعه‌ساز خوب در استان داریم؛ حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد قطعات خودروهای داخلی کشور در استان تولید می‌شود.

رجبی ادامه داد: این ظرفیت و همچنین ظرفیت ایران‌خودرو و استان در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه برق و الکترونیک ما را به این سمت می‌برد که تولید خودروی برقی را به عنوان یک پروژه مهم در استان هدف‌گذاری کنیم.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: این پروژه توسط معاونت حمل‌ونقل تایید و مقدمات طرح انجام شده که با تایید نهایی وزارت صمت به سراغ تخصیص زمین و شریک خارجی می‌رویم. دو شرکت بزرگ خودروسازی برای سرمایه‌گذاری آمادگی دارند.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی جزو چند قطب اقتصاد کشور بوده و ارزش تولیدات صنایع استان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد در صنعت خودرو و قطعه‌سازی گردش می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha