کد خبر 224697
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

مردم از آزادراه شیراز - اصفهان رایگان تردد کنند + فیلم

مردم از آزادراه شیراز - اصفهان رایگان تردد کنند + فیلم

وزیر راه وشهرسازی گفت: نرخ عوارض آزاد راه اصفهان - شیراز هنوز مشخص نشده و مقرر شده است تا مقطعی مردم از آن استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهرداد بذرپاش در خصوص اخذ عوارض از رانندگان در جاده‌های کشور، گفت: فعلاً در دستور کار نیست و یکی از روش‌های تأمین مالی است که در حال حاضر تنها از آزاد راه‌های کشور اخذ می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هنوز نرخ عوارضی آزادراه اصفهان - شیراز مشخص نشده و مقرر شد یک مقطعی مردم استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود و همچنین عوارضی هم از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال اخذ نمی‌شود و مردم با همان قیمت سابق از این آزاد راه عبور می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر موضوع عوارضی را از آزاد راه‌های کشور جدی نگیریم بعد از یک مدت استهلاک می‌شود و برای توسعه و نگهداشت آزاد راه‌ها نیاز به عوارضی است که این امر در تمامی شهرهای دنیا اجرا می‌شود.

آیا از قیر بی کیفیت در پروژه های راهسازی استفاده می شود؟ 

وزیر راه و شهرسازی در مورد تولید قیر گفت: حدود 6 میلیون تن تولید قیر داریم که نزدیک به 4 میلیون تن در برنامه صادرات شرکت هاست؛ اما خواسته ما از شرکت ها تامین نیاز داخل در کنار صادرات است تا کمبودی در بازار احساس نشود. 

بذرپاش ادامه داد: حتی طرح قیر تهاتری که در قانون بودجه چند سالی است برای پروژه های عمرانی و راهسازی و سایر پروژه ها مصوب می شود در مسیر مجلس، در مجمع تشخیص ابهامات و ایراداتی به این طرح گرفته شد و در حال حاضر در مسیر شورای نگهبان و مجلس است و امیدواریم بتوانیم سریع تر به پروژه های عمرانی کشور تزریق کنیم تا پروژه ها سرعت بیشتری بگیرد.

وزیر راه افزود: در حوزه کیفیت، این نکته مطرح بوده که از قیرهای باکیفیت با ناخالصی کمتر در پروژه های داخل بتوانیم حداکثر بهره را ببریم. به همین دلیل، یکی از سازمان های ذیل وزارتخانه را مامور کردیم تا کنترل بیشتری روی این بخش داشته باشد؛ منتها با بازار بزرگتری که دارد در داخل ایجاد می شود، مصرف داخلی ما در حال افزایش است. دو راهکار در این مسیر پیش رو داریم: یا همین گونه ادامه دهیم یا تغییر تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم و از روش هایی قیر اصلاح شده استفاده کنیم مثل پودر لاستیک. 

بذرپاش افزود: زودتر این قیرهای اصلاح شده را باید در مدار عملیات راهداری و راهسازی وارد کنیم. با ابلاغ این مصوبه نیز ما در تامین نیازهای پروژه های راهسازی داخل با کمبود مواجه نخواهیم شد و از اینجا به بعد به سمت ارتقای کیفیت حرکت می کنیم.

تزریق ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به پروژه‌های عمرانی در آینده نزدیک

وزیر راه خاطرنشان کرد: در بودجه ٢٠ هزار میلیارد تومان قیر تهاتری در نظر گرفته شده و میزان ٢٠ هزار میلیارد تومان می‌توان از قیر استفاده کرد که ۴٩ درصد آن متعلق به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی و ٢٠ درصد برای پروژه‌های بنیاد مسکن در نظر گرفته شده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha