کد خبر 224640
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش «حیات»؛

خانه احزاب به مستقلین رسید/ حشمتیان رئیس شد

خانه احزاب به مستقلین رسید/ حشمتیان رئیس شد

دوره هیات‌رئیسه خانه احزاب، یک ساله است و پس از یک سال، رئیس به اضافه ۴ نفر اعضای هیات‌رئیسه، تغییر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  حیات؛ خانه احزاب ایران یک سازمان مردم‌نهاد در ایران است که در سال ۱۳۷۹ از احزاب قانونی ایران شکل گرفته و در تلاش برای کاهش فاصلهٔ بین احزاب است.

بر اساس اساسنامه خانه احزاب ایران، سه فراکسیون اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل  داشته و هر فراکسیون، یک سهم ریاست در یک سال و در دو سال بعدی، دو سهمیه برای عضویت در هیات‌رئیسه دارد از سوی دیگر انتخاب رئیس دوره‌ای خانه احزاب، با رای همه اعضای سه فراکسیون انجام می‌شود.

دوره هیات‌رئیسه خانه احزاب، یک ساله است و پس از یک سال، رئیس به اضافه ۴ نفر اعضای هیات‌رئیسه، تغییر می‌کنند.

گفتنی است  در نشست عصر روز ۲۴ مهر ۱۴۰۲ خانه احزاب ایران، «قدرتعلی حشمتیان» به عنوان رئیس دوره‌ای خانه احزاب انتخاب شده بود و دیروز نیز حسین کنعانی‌مقدم، حسین کمالی، فرج کمیجانی و عرب‌پور به ترتیب به عنوان نایب‌ رئیس اول، نایب‌ رئیس دوم، خزانه‌دار و منشی انتخاب شدند.

البته تبرایی دبیر اجرایی خانه احزاب در گفتگو با مهر گفت: بر اساس قانون و با پایان دوره ریاست یک ساله اصولگرایان بر کرسی ریاست خانه احزاب انتخابات نوبت ریاست به احزاب مستقل رسید که از سهمیه مستقلین کاندیداها میان بیادی، صفر پور و قدرتعلی حشمتیان بود که بیادی انصراف داد، صفر پور هم کاندید نشد و قدرتعلی حشمتیان رأی اکثریت را به دست آورد و ریاست یک سال آینده خانه احزاب را به دست آورد.

پیش از این نیز منوچهر متکی از فراکسیون اصول گرایان به مدت یک سال ریاست خانه احزاب ایران را بر عهده داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha