کد خبر 224631
۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

به گزارش «حیات»؛

مصرف کنندگان ویپ بخوانند/ مرگ در کمین است

مصرف کنندگان ویپ بخوانند/ مرگ در کمین است

سیگارهای الکترونیکی یکی از ابزارهای دخانیاتی است که امروزه بین مردم محبوب شده است ولی کمتر کسی است مضرات آن را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ یکی از مهم ترین دلایلی است که جوانان را به سمت سیگارهای الکترونیکی سوق می دهد؛ بسته بندی شکیل و استفاده آسان آنها نسبت به سیگار و قلیان است.

خرید، فروش و واردات سیگار الکترونیک ممنوع است و هیچ مرکزی، حتی مراکزی که به شکل خاص برای فروش محصول دخانی دایر شدند، اجازه فروش سیگار الکترونیک ندارند لازم به ذکر است که تمام محصولات الکترونیکی دخانی به شکل قاچاق وارد می‌شود  این موضوع  یکی دیگر از دلایل عدم کنترل کیفیت کالاست که بسیاری از آن ها در حال استفاده منفجر شده و حتی منجر به مرگ فرد می شود.

بهزاد ولی‌زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با هشدار نسبت به افزایش مصرف سیگارهای الکترونیک و عوارض آنها در گفتگو با ایسنا گفت: گزارشات زیادی از انفجار باتری این محصولات رسیده است که منجر به متلاشی شدن استخوان فک، دندان‌ها و بافت صورت مصرف‌کننده و حتی مرگ وی شده و در مواردی هم مرگ اطفال در اثر بلعیدن مواد معطر این محصولات و آتش سوزی اماکن گزارش شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اثرات مضر سیگار الکترونیک بر سلامت افراد،‌ تصریح کرد: در این محصولات عمدتا از نیکوتین، گلیسیرین و حجم عظیمی از مواد معطر سرطان‌زا استفاده می‌شود و دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷ هزار ماده شیمیایی است که سمیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است. 

برا اساس این گزارش؛ سیگارهای برقی به‌ دلیل داشتن طعم دهنده‌ها و تبلیغات شرکت‌های تولیدکننده جذاب به‌نظر می رسند اما آن‌قدرها که فکر می‌کنید بی‌ضرر نیستند. نیکوتین موجود در سیگار الکترونیکی و حتی ویپ‌های بدون نیکوتین، سلامتی را به خطر می اندازد تا جایی که مصرف کنندگان خود را به کام مرگ می کشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha