کد خبر 224472
۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

سرلشگر باقری در دهمین همایش پدافند غیر عامل مطرح کرد؛

همه پرسی؛ پیشنهاد ایران برای پایان مسئله فلسطین اشغالی

همه پرسی؛ پیشنهاد ایران برای پایان مسئله فلسطین اشغالی

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد ایران برای حل مشکل فلسطین اشغالی را اعلام کرد و گفت: برگزاری همه پرسی و تعیین سرنوشت به دستان خود فلسطینی ها تنها راه حل مسئله است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ سردار سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در دهمین همایش پدافند غیر عامل به مناسبت بیستمین سالروز پدافند غیرعامل با شعار «ایران پایدار؛ به وسعت ایمان به بلندای امید»، گفت: تنها راه حل پایان مسئله فلسطین اشغالی، برگزاری همه پرسی و تعیین سرنوشت به دستان خود فلسطینی ها است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره و انتقاد به سکوت برخی از نهادهای بین المللی و کشورهای عضو اظهار داشت: مردم نسبت به این حرکت آگاه و بیدار  هستند؛ چرا که حمایتهای مردمی، سابقه تاریخی ندارد و هیچگاه چنین جمعیتی در دفاع از فلسطین به خیابان ها نیامده است. فلسطینی ها مبارزه را با مشت و سنگ آغاز کردند و امروز با موشک ادامه می دهند. 

باقری گفت: انسان های مومن در تعیین سرنوشت جنگ ها موثر هستند انسان های  مومن به هدف می رسند و این چنین فردی در میان صهیونیست ها پیدا نمی شود. مردم فلسطین تصمیم گرفته اند که به جای مرگ تدریجی، قیام کرده و از حق خود دفاع کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه  پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص  سرزمین های اشغالی عاقلانه است، عنوان کرد: باید یک همه پرسی برگزار شود و فلسطینی ها برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند. هیچ راهی جز این وجود ندارد.

در ادامه این همایش سرلشگر باقری با اشاره به تحولات اخیر غزه اظهار کرد: جنایات صهیونیست ها در فلسطین حادثه بزرگ و اسفناکی است که نشان داد فلسطین مهمترین موضوع جهان اسلام است و هیچگاه نباید از اهمیت این موضوع کاسته شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت فلسطین بعد از یک جنایت بزرگ در 75سال پیش سرزمین خود را از دست داده است، گفت: عملیات طوفان الاقصی، نتیجه انباشت ظلم و فشار صهیونیست و همپیمانش آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی، نسبت به مردم فلسطین است. نسبت دادن این عملیات به خارج از فلسطین پوششی برای این شکست بزرگ است.

وی با بیان اینکه سرزمین غصب شده فلسطینی ها، جایی برای سرمایه گذاری صهیونیست های کودکش نیست، عنوان کرد: کشور دروغین اسرائیل تکیه گاهی برای حکومت های غیر مردمی در منطقه ما نیست، حکومتهای پوشالی امکان نگهداری خوشان را ندارد، چه برسد به اینکه تکیه گاه کشورهای دیگری باشد.

سرلشگر باقری با بیان اینکه صهیونیست ها این شکست بزرگ را با جنایت پاسخ دادند، افزود: عملیات هوایی این رژیم غاصب نشانه شکست آنهاست. عملیات های بدون ارزش نظامی در مقابل عملیات رزمندگان و نیروهای مقاومت فلسطینی که سراسر ارزش و اعتماد برای حفظ خاک و اعتقاداتشان است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بمباران مردم بی دفاع و کشتار زنان و کودکان، شکست آنها را نمایان می کند، کسانی که نمی توانند با رزمندگان مقابله و مبارزه کنند دست به کشتار مردم بی پناه می زنند که  این نشانه دهنده پیروزی صهیونیست ها نیست.

وی با بیان اینکه بستن آب و انرژی و بمباران  بیمارستان و منازل مسکونی نشانه پیروزی نیست، گفت: بعد از 15مهر ماه ارتش صهیونیست ها در نوار باریکه غزه 5 لشکر را مستقر کردند، در لحظاتی که زمین این منطقه جای برای تانک ندارد اعلام کردند، ما تهاجم زمینی را آغاز می کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیر عامل اتفاق بیفتد کشور دچار بازدارندگی می شود، افزود: مهاجم در همه حال در حال بررسی است تا ببیند در تهاجم چه قدر باید هزینه کند و چه سودی عایدش خواهد شد، بنابراین اگر پدافند غیر عامل اعمال شود هزینه های مهاجمین بالاتر می رود و این موضوعات سبب می شود تا تهاجم ها به صفر برسد. قدرت رهبری، نظام و جایگاه ژئوپلیتیکی می تواند، ایران را به چنان توانمندی برساند که هیچ گاه نگران تهدید و تهاجم بیگانگان نباشد.

سردار سرلشکر باقری گفت: پدافند غیر عامل در زمان اجرا قطعا هزینه هایی دارد و آنچه قانون پیش بینی کرده اختصاص یک تا ۲ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به این موضوع خواهد بود. این هزینه قطعا ما را وارد معامله با سود بسیار بالا خواهد کرد و در ادامه کارآمدی، می تواند این اندک هزینه را جبران کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمنان سرزمین ما با دیدن زیرساخت‌های پدافندی کشور به این نتیجه می رسند که تهاجم های فیزیکی و نظامی برای آنها دستاورد و نتیجه ای نخواهد داشت و نتیجه آن شکست و ضرر را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: تکنولوژی در دستور کار پدافند غیر عامل در برابر تهدیدها با روش های پدافندی و تهدیدهای نظامی، تفاوت اساسی دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در سازمان پدافند غیر عامل، نگاه دانش افزایی و پژوهش محوری دیده می شود. بنابراین باید پدافند غیر عامل آینده نگر و همچنین تهدیدهای آینده را شناسایی کند و نسبت به آن شناخت داشته باشد.

وی گفت: پدافند غیر عامل امری میان دستگاهی است و یک بخش مدیران پدافند غیر عامل در دستگاه ها هستند که از توانمندی های خود استفاده و طرح ها را تهیه می کنند. بخش دوم دستگاه های اجرایی کشور هستند، اگر تعامل و هم افزایی بین پدافند غیر عامل و دستگاه ها ضعیف باشد دستیابی به نتایج پیش بینی شده امکان پذیر نیست. برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام گرفته که می تواند تاثیرات خوبی در جامعه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha