کد خبر 224445
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

خریداری ۱۰ میلیون تن گندم از زارعان کشور

خریداری ۱۰ میلیون تن گندم از زارعان کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از زارعان کشور خریداری شد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، علیرضا مهاجر عصر یکشنبه در سفر یک روزه به آذربایجان‌غربی، استفاده از بذور مناسب را یکی از علل افزایش عملکرد محصولات در بحث جهش تولید در دیمزارها دانست و افزود: امسال نیز با کمک سازمان تحقیقات و کشاورزان، بیش از ۴۵۰ هزار تن بذر مناسب آماده کرده‌ایم که در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از کشت گندم در یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و چهار میلیون و ۱۰۰ هکتار اراضی دیم کشور خبر داد.

مهاجر ادامه داد: سطح زیر کشت گندم کشور نسبت به پارسال ۷۰۰ هزار هکتار افزایش یافته و تلاش ما بر این است تا بذر مورد نیاز زارعان را تأمین کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی آبی و چهار میلیون و ۱۰۰ هکتار اراضی دیم در کشور داریم که امسال به زیر کشت محصول گندم می‌روند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود ازت و پنج هزار و ۵۰۰ تن کود فسفات در بین کشاورزان در مرحله توزیع است و امیدواریم کشت و زرع پاییزی مناسبی را شاهد باشیم.

مهاجر با اشاره به اینکه امسال باوجود کاهش نزولات آسمانی تولید گندم در کشور رکورد خوبی ثبت کرد، گفت: امسال بیش از ۱۰ میلیون تن گندم از مزارع کشور برداشت شد که این موفقیت با لطف الهی، تلاش کشاورزان، مدیریت مناسب، مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha