کد خبر 224414
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

در جشنواره همام مطرح شد؛

برگزاری جشنواره همام از ۱۱ آبان ماه/ پیوند بین سمن‌ها و مراکز نیکوکاری در جشنواره همام

برگزاری جشنواره همام از ۱۱ آبان ماه/ پیوند بین سمن‌ها و مراکز نیکوکاری در جشنواره همام

جلالی گفت: جشنواره همام پیوندی بین سمن‌ها و مراکز نیکوکاری برقرار می‌کند و باید از سمن‌ها تشکر کرد که در این زمینه فعال هستند و مشارکت همه استان‌ها در جشنواره همام ارزنده بوده.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی همام که امروز ۷ آبان ماه برگزار شد اظهار کرد: جشنواره ها نشان یک تلاش جمعی هستند و این جشنواره یک عمل بنیادین است؛ حوزه صنایع دستی خانواده محور است و توان‌یابان ما در خانواده ها می‌توانند هویت بنیان سلامت خود را رقم بزنند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هم افزایی بین بخش تولید، تشکل‌ها و بخش سیاست گذاری بسیار برکت افرین است و استان‌های مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها تبلور روح جمعی است و جشنواره همام هم این موضوع را اثبات خواهد کرد که هنرمندان مرز نمی‌شناسند و معلولان با فعالیت‌های هنری هم هویت خود را ثابت می‌کنند و هم معیشت خود را بگذرانند گفت: صنایع دستی برای اولین بار در این جشنواره اضافه شده، البته صنایع دستی با هنرهای تجسمی مرزها و شباهت‌های زیادی دارد اما با اضافه شدن صنایع دستی می‌توانیم در عرصه بین‌الملل گام‌های خوبی برداریم.

جلالی ادامه داد: جشنواره همام پیوندی بین سمن‌ها و مراکز نیکوکاری برقرار می‌کند و باید از سمن‌ها تشکر کرد که در این زمینه فعال هستند و مشارکت همه استان‌ها در جشنواره همام ارزنده بوده.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سلامت اجتماعی، سلامت اقتصادی و سلامت روحی از ویژگی‌های این جشنواره است و این جشنواره ارمغان این سلامتی برای معلولان است و همانگونه که در صنایع دستی ایران همواره برجسته بوده است؛ امیدواریم در این جشنواره هم معلولان هنرمند بدرخشند.

جلالی بیان کرد: این جشنواره خالق انگیزه‌های فوق‌العاده است و هشتمین دوره فجر صنایع دستی آغاز به کار خواهد کرد و امیدوارم برگزیدگان جشنواره همام در جشنواره فجر هم شرکت کنند.

وی ادامه  داد: ما این نوید را می‌دهیم که نفرات اول و دوم در هر رشته از هنرهای جشنواره همام در جشنواره فجر هم شرکت کنند.

در ادامه محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره همام با بیان اینکه فراخوان این جشنواره برای ۱۴۰ کشور ارسال شده اظهار کرد: خوشبختانه معلولان و جانبازان فلسطینی هم در این مسابقات شرکت کردند اما متأسفانه پیش از آغاز این جشنواره متوجه شدیم بسیاری از این عزیزان دچار حادثه شده‌اند که از این بابت متأسفیم.

وی با بیان اینکه نگاه سند برنامه ششم و هفتم به معلولان نگاهی معیشتی و اقتصادی است گفت: این وظیفه به عهده سمن‌ها است تا استعداد کسانی که شناسایی نشده‌اند را پرورش دهند. جشنواره همام در دوره‌هایی که برگزار شده و در این دوره این اعتقاد راسخ را داشته ایم که در پرورش استعدادهای معلولان سهم کوچک خود را ایفا کنیم.

مشهدی بیان کرد: این جشنواره از یازدهم آبان برگزار می‌شود و ما در این جشنواره میزبان همه علاقمندان خواهیم بوده و امسال در کنار هنرهای تجسمی و موسیقی؛ صنایع دستی و هنرهای سنتی موضوع فرشته‌ها هم به این جشنواره اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha