کد خبر 224344
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

بورس تهران تعطیل می شود؟

بورس تهران تعطیل می شود؟

معاملات بورس در حالی تحت الشعاع جنگ حماس و اسرائیل قرار گرفته که برخی فعالان بازار سرمایه خواهان تعطیلی بورس تهران همانند بورس استانبول هستند؛ اما سخنگوی بورس ضمن رد این خبر گفت: پیشنهادی در خصوص توقف معاملات در دستور کار قرار ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ پس از افت ۵ درصدی بورس استانبول در حالی کلیه معاملات این بازار متوقف شد که فعالان بازار سرمایه معتقدند با ریزش شاخص بورس تهران به زیر کانال 2 میلیون واحد به دلیل گسترش جنگ بین حماس و اسرائیل، در فضای کنونی بهتر بود که تصمیم‌گیران نسبت به تعطیلی موقت بورس اقدام می‌ کردند.

سخنگوی سازمان بورس در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرد: هیچ پیشنهادی در خصوص توقف معاملات در دستور کار قرار ندارد.

امیرمهدی صبائی ادامه داد: با توجه به شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون تداوم فعالیت بازار سرمایه به اطلاع می‌رساند هیچ پیشنهادی در خصوص توقف معاملات در دستور کار قرار ندارد.

همچنین رئیس سازمان بورس به این پیشنهاد واکنش نشان داد و گفت: این موضوع در شورای‌ عالی بورس بررسی می‌شود.

عشقی درباره ریزش شاخص بورس به زیر کانال 2 میلیون واحد نیز گفت: نوسان‌ های بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد و این روزها به دلیل شرایط ریسک سیستماتیک، بازار عکس العمل منفی نشان داده و این مباحث در دفعات و مقاطع مختلف تکرار شده و کنترل می‌ شود.

براساس این گزارش، برخی فعالان بازار سرمایه و سهامداران در پی تبعات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل و وضعیت سخت و همراه با ریزش قیمت سهام و شاخص، خواهان تعطیلی بورس مانند بورس استانبول بوده و هستند اما سخنگوی سازمان بورس این موضوع را به طور کل رد کرد. باید دید آیا بورس در روزهای آینده بازهم شاهد ریزش شاخص کل خواهد بود یا خیر. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha