کد خبر 224331
۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

سند دار شدن دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد

سند دار شدن دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد

یزد مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: طی هفت ماهه امسال قریب به دو هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد، مستندسازی و سنددار شدند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ «مهدی اقبال» در این خصوص با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتمام صدور اسناد حدنگار و بر اساس سند تحول قضایی و اسناد بالادستی موجود، اظهار کرد: در این راستا صدور اسناد بخش های مختلف از جمله موقوفات بصورت ویژه در دستور قرار گرفته است.

وی با تشریح اهمیت سنددار شدن موقوفات استان، افزود: سنددار کردن موقوفات این استان با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی و اداره کل اوقاف بهترین راهکار برای جلوگیری از موقوفه خواری و ادای بهتر نیات واقفین است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد با اشاره به تلاش‌های این شورا در راستای حل مشکل سنددار کردن برخی از موقوفات با هدف کاهش اختلافات حوزه اراضی، تصریح کرد: به گفته مدیران اوقاف حدود ۴۰ هزار رقبه اعم از تجاری، خدماتی و مسکونی مرتبط با دیگر بخش‌ها در استان یزد وجود دارد ولی هنوز ۶۷ درصد از موقوفات استان بدون سند مالکیت است.

اقبال با اشاره به کسب رتبه برتر یزد در حوزه صدور و تعویض اسناد مالکیت کاداستری موقوفه در سطح کشور، از رشد بالای اسناد صادره در این بخش خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه قریب به دو هزار رقبه استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه سنددار شده و امیدواریم تا پایان سال به سه هزار رقبه برسد.

وی همچنین با اعلام صدور سند کوچکترین موقوفه با مساحت ۲.۸۵ مترمربع و بزرگترین موقوفه استان یزد با ۸۳ هکتار مساحت و صدور برخی اراضی و املاک خاص اوقاف در سطح شهرستان یزد و استان، خاطرنشان کرد:  عمده موقوفات استان یزد در حوزه کشاورزی است و بهترین راهکار صیانت از آنها ، مستندسازی و صدور سند برای این موقوفات است که در این خصوص تلاش‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اقبال در پایان یادآور شد: تاکنون اتمام صدور سند کاداستر اراضی ملی و صدور ۶۸ درصدی اراضی کشاورزی استان را رقم زده و از این حیث یزد در هر دو بخش، رتبه نخست کشور را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha