کد خبر 224157
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

«حیات» گزارش می دهد؛

سیر تا پیاز خرید خودروی جانبازان از ایران خودرو

سیر تا پیاز خرید خودروی جانبازان از ایران خودرو

ثبت نام خودروی جانبازان با ارسال پیامک برای این عزیزان آغاز شده است اما شاید برخی از این عزیزان از نحوه ثبت نام، شرایط و زمان تحویل خودرو مطلع نباشند. در این گزارش به تمام این سوالات پاسخ می دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ ثبت نام خودروی جانبازان مطابق فهرست اعلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایران خودرو آغاز شده است و برای عزیزان واجد شرایط پیامک دعوت به ثبت نام و تکمیل پروفایل ارسال شده است.

در این طرح ایران خودرو تاکنون برای ۱۲۰۰ نفر از جانبازان معزز پیامک ثبت نام و تشکیل پرونده ارسال کرده است  و در طرح ویژه خود برای این افراد خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک در نظر گرفته است. 

با ارسال پیامک ایران خودرو برای این ۱۲۰۰ نفر از جانبازان، سوالی که برای این قشر پیش می آید، این است که چه کسانی پیامک ثبت نام دریافت کرده اند و این افراد چگونه و با چه شرایطی می توانند خودرو دریافت کنند؟

کدام جانبازان پیامک ثبت نام خودرو دریافت می کنند؟

میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات، درباره جزئیات واگذاری خودرو به جانبازان و مبنای ارسال پیامک‌ها اظهار کرد: طبق ماده ۴۵  قانون خدمات رسانی به ایثارگران، مبنای ارسال پیامک به جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد، دارا بودن محدودیت های جسمی-حرکتی است که کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید کرده باشد.

وی افزود: در مرحله اول از سوی شرکت ایران خودرو برای ۱۲۰۰ نفر و از سوی سایپا نیز برای ۹۱۲ نفر پیامک ثبت نام و تکمیل پرونده ارسال شده است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ارسال پیامک از سوی خودروسازان هر ماه تکرار خواهد شد گفت: افراد انتخاب شده، یا دارای قطع عضو بودند و یا مجروحیت‌های آن‌ها منجر به محدودیت های  جسمی-حرکتی شده و برای سایر ایثارگران دارای شرایط نیز در ماه‌های آینده پیامک ارسال می‌شود.

انتشار بخشنامه ایران خودرو

ایران خودرو در بخشنامه ای که روز سوم آبان ۱۴۰۲ به نمایندگی های خود ارسال و اعلام کرد: «به اطلاع نمایندگی های مجاز می رساند، در راستای اجرای قانون بودجه مجلس شورای اسلامی و مصوبه هیئت دولت، شرکت ایران خودرو طرح فروش فوری خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک به جانبازان معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران را با شرایط ذیل و با موعد تحویل ۶۰ روزه ارائه می‌نماید».

اولین قدم؛ تکمیل پروفایل

جانبازان عزیزی که از طرف ایرانخودرو برای آنها پیامک ارسال شده است باید با مراجعه به لینک ارسالی در پیامک به تکمیل پروفایل خود در سامانه ایرانخودرو اقدام و سپس به نمایندگی مجاز که در پروفایل مشخص می شود مراجعه کنند.

گام دوم؛ مراجعه به نمایندگی و دریافت پیش فاکتور

جانبازان عزیز بعد از تکمیل پروفایل و مشخص شدن نمایندگی مجاز، به این نمایندگی ها مراجعه و معرفی نامه به همراه پیش فاکتور که برای یکی از بانک های ملی، صادرات، تجارت، شهر، دی یا پارسیان صادر شده است را دریافت می کنند.

گام سوم؛ مراجعه به بانک

این عزیزان برای دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی با سود بانکی ۴ درصدی به بانک مشخص شده در پیش فاکتور و معرفی نامه مراجعه و نسبت به تکمیل روند اداری دریافت وام از بانک ها اقدام می کنند.

جانبازان عزیز توجه داشته باشند که برای دریافت وام می بایست مابه التفاوت وام با مبلغ ۴۲۰ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان قیمت خودرو را به حساب در بانک واریز و سپس بانک فیش واریزی به حساب ایرانخودرو را تایید می کند.

مشخصات خودروی ۲۰۷ ویژه جانبازان

ایران خودرو فروش خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک را با موعد تحویل ۶۰ روزه و با قیمت ۴۲۰ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان به جانبازان آغاز کرده است. 

کلاس خودروی اعلامی ۶۰۶۰۷ بوده و آپشن های آن عبارتند از: کروز کنترل، دوربین دید عقب، آینه های جانبی برقی راهنمادار، فرمان برقی، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جدید جلو و عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) و روشن شدن چراغ‌های عقب همزمان با چراغ روز، کولر اتوماتیک، رینگ آلومینیوم، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سرنشینان جلو ۳نقطه ای پیش کشنده، کمربند ایمنی عقب ۳ نقطه ای، سیستم قطع کن سوخت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، فرمان تلسکوپی ، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و ...

جزئیات وام خودرو برای ایثارگران

تسهیلات درنظر گرفته شده برای این گروه به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد است. بانک درنظر گرفته شده برای ارائه تسهیلات در پیش فاکتور مشخص شده و قابل تغییر نیست. ضوابط دریافت وام مطابق ضوابط بانکی بوده و مدارک مورد نیاز در شعب به اطلاع جانبازان عزیز می رسد.

زمان تحویل خودرو

مطابق بخشنامه ایران خودرو زمان تحویل خودروها ۶۰ روز از اتمام مراحل ثبت نام خواهد بود.

بخشنامه ایران خودرو را در ذیل مشاهده می کنید. 

سیر تا پیاز خرید خودروی جانبازان از ایران خودرو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 32
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد نادری مقدم IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    14 6
    سلام تکلیف جانبازان ۲۵ درصد که انتخاب نشده اند چیست آیا به همه جانبازان ۲۵ درصد خودرو می دهند
  • Ali IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    21 6
    بقیه ی جانبازان چی؟جانبازان50تا۶۹درصد؟خیلی ازاین عزیزان اغلب واردششمین دهه زندگی خودشدند؟تاچه زمانی این قوانین میخواهنداجرایی شوند؟وچه زمانی جامعه هدف میتواندازتسهیلات قانونی استفاده کنند؟