کد خبر 223981
۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

توجیه پشت توجیه/ خبری از عذرخواهی و ابراز ندامت نبود

توجیه پشت توجیه/ خبری از عذرخواهی و ابراز ندامت نبود

ویدئویی که خانم (ز.م) از خود منتشر کرده است، حامل هیچ اظهار ندامت یا عذرخواهی واضحی از خانواده معزز شهدا نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، در روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن خانم (ز.م) با به سخره گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت و زیر سوال بردن این مقوله در حوادث اخیر غزه، به شهدا و خانواده معظم آنان اهانت کرد. 

پس از این موضوع، خانواده محترم شهدا خواستار پیگیری و محاکمه قضایی این فرد هتاک از طریق قوه قضاییه شدند. 
در پی این درخواست و متناسب با تولید محتوای مجرمانه ایشان، در روز شنبه ۲۹ مهر ماه این فرد از سوی دادسرای تهران احضار و علیه وی اعلام جرم و خانم توهین کننده به مقدسات در فضای مجازی یکم آبان ماه بازداشت شد. وی پس از گذشت چند ساعت آزاد شد.

خانم (ز.م) چند ساعت پیش، با انتشار ویدئویی در صفحه خود که ظاهراً برای عذرخواهی و دلجویی از خانواده معزز شهدا منتشر کرده است، تنها به بیان توضیحاتی درباره علت ضبط چنین ویدئویی پرداخت و هیچ اثری از فعل «عذرخواهی» و اظهار ندامت از گفته های خود که در آن به مقدسات کشور توهین کرده بود، دیده نمی‌شود.

لازم به ذکر است که ایشان اشاره می‌کند «شاید من عباراتی استفاده کرده‌ام که برای عده‌ای از خانواده شهدا ناراحت کننده بوده باشد»؛ همچنین به این موضوع می پردازد که «برایم سخت است که بخاطر شوخی عذرخواهی کنم، اما لازم است گاهی راجع به اشتباهاتمان صحبت کنیم» و عکس العملی که نسبت به ایشان در پی انتشار این ویدیو صورت گرفت را «سو برداشت» خواند. 

گفتنی است این ویدئو حامل هیچ اظهار ندامت یا عذرخواهی واضحی از خانواده معزز شهدا نبوده و سخنان بیهوده ایشان در صفحه شخصی‌اش که از آن به «سو برداشت» تعبیر می‌کند، آشکارا فرهنگ ایثار و شهادت را به سخره گرفته است.

در واقع این فعال فضای مجازی بیش از آنکه سعی کرده باشد از خانواده شهدا دلجویی کند، بر سخنان قبلی خود صحه گذاشته است.

پرواضح است که همواره اولین قدم برای عذرخواهی، پذیرش فعل اشتباه از سوی فرد است اما آنچه که خانم (ز.م) منتشر می‌کند نه‌تنها پذیرشی ندارد، بلکه تایید گفته های پیشین خود اوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha