کد خبر 223760
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

رئیس سازمان خصوصی سازی:

دولت سیزدهم، متعهد به آبادانی، رشد و توسعه کشور شده

 دولت سیزدهم، متعهد به آبادانی، رشد و توسعه کشور شده

رحمتی گفت: دولت سیزدهم، متعهد به آبادانی، رشد و توسعه کشور شده و در بسیاری از استان‌ها وارث تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه‌تمام است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ مالک رحمتی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی در نشست ستاد استانی مولدسازی دارایی‌های دولت در استان یزد با بیان اینکه ظرفیت مولدسازی در کشور، قانونی بود که از سنوات قبل وجود داشت، افزود: مولدسازی، نه ابتکار این دولت بلکه قانونی بود که اجرایی نشد؛ قانونی که به عنوان یک راهکار برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: از ظرفیت بسیار خوب مولدسازی باید در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان‌ها استفاده شود و حتی یک ریال از این درآمد در هزینه‌های جاری حق هزینه کرد داده نشده است.

رحمتی ادامه داد: به عنوان مثال در استان یزد پروژه‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که به طور میانگین بیش از ۱۵ سال بلاتکلیف است و تعداد آن به اندازه یکی از کشورهای اتحادیه اروپاست و برای تکمیل آن‌ها نیز با توجه به بودجه موجود بیش از ۳۰ سال زمان نیاز است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با آیین نامه جدید مولدسازی، اختیارات به استانداران سراسر کشور تفویض شد و به همت شما مدیران باید این پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام رسیده و مردم از نعمت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح آن‌ها برخوردار شوند.

رحمتی افزود: در آیین نامه جدید مولد سازی، چندین نقطه ضعف اصلاح شد از جمله اینکه در مولد سازی حتی یک ریال هم نمی‌شود در هزینه جاری خرج کرد و تماما باید در پروژه‌های عمرانی استان هزینه شود همچنین در قوانین قبلی پروژه‌ها زمان دار نبود که در آیین نامه مولد سازی، همه مراحل دارای زمان بندی است و اگر در زمان خود انجام نشود به عنوان دستگاه استنکاف کننده از اجرای این آیین نامه، مشمول مجازات خواهند شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مولد سازی فرصت بسیار خوبی است و در آیین نامه جدید نیز همه مشکلات رفع شده و مصونیت‌های لازم نیز برای بعد از تصمیمات لحاظ شده است و مدیران نباید نگرانی داشته باشند.

رحمتی ادامه داد: توقف و کُند بودن روند مولدسازی در کشور به این دلیل بود که همه اقدامات در مرکز و تهران انجام می‌شد، اما اخیرا همه وظایف قانونی هیات عالی که قانون مجوز داده است به استانداران سراسر کشور ابلاغ و تفویض شد تا باعث تسریع در انجام و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و همچنین اجرای مولدسازی در کشور شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر تلاش‌ها منجر به خروجی ملموس نشود و در جامعه امید ایجاد نکند، همه کار و فعالیت‌های ما بی فایده خواهد ماند؛ بنابراین ضرورت دارد که پروژه‌های کلیدی و مهم در دستور کار قرار گیرد تا مردم بصورت ملموس این خدمات را ببینند.

مهران فاطمی استاندار یزد و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha