کد خبر 223726
۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زن هستند

۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زن هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به اینکه ۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش این کمیته بانوان هستند یکی از راهبردهای قطعی ما ایجاد اشتغال خانگی است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  پیش ازظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی ۸ هزار و ۶۳۰ خانوار مددجوی کمیته امداد امام(ره) استان اصفهان اظهارداشت: با توجه به اینکه  ۵۳ درصد از جمعیت تحت پوشش این کمیته بانوان هستند یکی از راهبردهای قطعی ما ایجاد اشتغال خانگی است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مسئولان کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی مددجویان و زندگی شرافت‌مندانه در سایه اشتغال افزود: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب ماموریت ما در کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی‌دستان با رعایت حرمت و تکریم است.

بختیاری مسیر کمیته امداد امام خمینی(ره) را توانمندسازی دانست و تاکید کرد: برنامه کمیته امداد فراهم کردن زمینه اشتغال برای افرادی است که توانایی انجام کار دارند، برای توانمندسازی سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خوداتکایی و خودباوری را تعریف کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: افرادی که خودکفا شدند از لیست دریافت مستمری از این کمیته خارج می شوند اما از تسهیلات و مشاوره اشتغال این کمیته همچنان بهره‌مند خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد گفت: در اولین جلسه شورای اشتغال با حضور آیت الله رئیسی ۵۰۰ هزار اشتغال تصویب شد.

بختیاری بر نقش موثر بانک‌های عامل در ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود:  ارائه تسهیلات اشتغالزایی نباید موجب پول پاشی شود و دستگاه های مربوطه و بانک ها باید نظارت لازم را داشته باشند ما دنبال اشتغال پایدار منتهی به درآمد با ثبات هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با اشاره با راستی آزمایی و ارزیابی  از ۲۵۰هزار اشتغال ایجاد شده کمیته امداد گفت: نتایج این ارزیابی که بخش خصوصی آن را انجام داد  با آمار وزارت تعاون همخوانی داشت.

وی با بیان اینکه قرار است امسال جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار خانوار کمیته امداد را برگزار کنیم یادآور شد تا الان جشن خودکفایی ۵۲ هزار ۷۳۰ خانوار در استان‌های مختلف برگزار شده است.

بختیاری در پایان گفت: امسال برای استان اصفهان ۳۳ هزار فرصت شغلی با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha