کد خبر 223511
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

«حیات» از سفر 4 مقام غربی به سرزمین های اشغالی گزارش می دهد؛

آشکار شدن چهره واقعی غربی ها با سفر به تل آویو

آشکار شدن چهره واقعی غربی ها با سفر به تل آویو

حمایت های ناعادلانه برخی از کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی باعث شد تا این رژیم هر بار به طریقی از قوانین حقوقی بین الملل گریخته و ماکرون در دیدار با هرتزوگ، لبنان به دلیل حمایت از فلسطین تهدید شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل حیات؛ ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم  فلسطین، سالیان زیادی سرتیتر خبرها قرار گرفته و این در حالیست که رژیم متجاوز از همان زمان تاسیس تا به امروز، حملات و جنایات زیادی را نسبت به سرزمین های  اشغالی داشته است. 

حمایت های ناعادلانه برخی از کشورهای اروپایی، سبب شد تا هر بار رژیم صهیونیستی به طرق مختلف از قوانین حقوقی بین الملل گریخته تا برای اعمال جنایتکارانه اش مورد مواخذه قرار نگیرد که در نهایت موجب ادامه دار شدن اعمال جنایتکارانه شوند، دلیل آن هم،  عدم تمایل شورای امنیت برای تقابل با این دولت تروریست خود است.

در تمام این سالها، کشته شدن مردم فلسطین نتیجه یک سری بی عدالتی ها، قانون شکنی هایی است  که حقوق بین الملل و حقوق بشر را نادیده می گیرد.  حال چه اتفاقی افتاده که هیچ کدام از اعضای سازمان ملل با علم بر اینکه این رژیم در جریان تجاوزات پی در پی به غزه بارها قواعد حقوق بشر را نقض کرده ولی همچنان یا از آنها حمایت و یا در برابر تجاوزاتشان سکوت کرده اند.

بعد از اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

سران برخی از کشورها طی روزهایی که غزه غرق در خون است دیدارهایی با مقامات اسرائیل داشتند به طور مثال، جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار غیر نظامیان فلسطینی روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه به فلسطین اشغالی سفر کرد و در این سفر با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو داشت. ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس نیز یک روز پس از سفر بایدن، به تل آویو سفر کرد تا با نتانیاهو و هرتزوگ دیدار و حمایت خود را از این رژیم اعلام کند. همچنین جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا روز شنبه ۲۹ مهر در تل آویو، با بنیامین نتانیاهو، دیدار و حمایت خود از این رژیم را اعلام نمود.

در هجدهمین روز از گذشت عملیات طوفان الاقصی و شروع حملات بی رحمانه این رژیم نسبت به مردم فلسطین، امروز سه‌شنبه ۲ آبان امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه ، برای ابراز همبستگی با رژیم صهیونیستی به تل آویو رفت.

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه امروز در سفر به تل‌آویو بر همبستگی پاریس با رژیم صهیونیستی در جنگ با فلسطینیان تأکید کرد و از حزب‌الله و حماس به عنوان گروههای تروریستی یاد کرد و گفت: «اسرائیل در جنگ با تروریسم تنها نیست».

ماکرون در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی از عملیات «طوفان الاقصی» حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: «حمله تروریستی هفتم اکتبر به اسرائیل، یک شوک برای فرانسه و جهان بود».

وی  اعلام کرد که «هر آن‌چه در توان داریم را برای ابقای امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه انجام می‌دهیم. هدف اول امروز آزادی بدون تبعیض گروگان‌ها است».

ماکرون همچنین در خصوص هرگونه مشارکت حزب‌الله در جنگ میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «ما پیام روشنی به حزب‌الله و دیگر گروههای تروریستی که می‌خواهند در این درگیری و جنگ شرکت کنند، ارسال کردیم. وظیفه ما این است که بدون گسترش چرخه درگیری، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم».

این سفر در حالی صورت گرفت که بعدازظهر دوشنبه‌  «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه طی بیانیه ای اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی در پی حملات هوایی مستمر رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۲۰۵۵ نفر کودک، ۱۱۱۹ نفر زن، ۲۱۷ نفر سالخورده هستند و ۱۵۲۷۳ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

از طرف دیگر، هرتزوگ به ماکرون گفت: «ما به حذف ونابودی دشمنانمان متعهدیم اما اوضاع حساس و پیچیده است».

رئیس‌ رژیم صهیونیستی در بخشی از سخنان خود علیه حزب‌الله لفاظی کرد و گفت: «ما از نزدیک اوضاع لبنان را تحت نظر داریم و حزب‌الله با آتش‌ بازی می‌کند. اگر حزب‌الله به جنگ کشیده شود، لبنان هزینه چنین چیزی را متحمل خواهد شد».

وی همچنین به جمهوری اسلامی ایران اتهام‌زنی کرد و مدعی شد: «امپراطوری شیطانی ایران از حزب‌الله حمایت می‌کند و هر روز برای ثبات زدایی خاورمیانه تلاش می‌کند».

رئیس‌جمهور فرانسه در شرایطی با صهیونیست‌ها ابراز همبستگی می‌کند که جنایات این رژیم موقت علیه مردم فلسطین به اوج خود رسیده است و روزانه در حملات سنگین تل‌آویو به غزه، تعداد زیادی افراد بی‌گناه از جمله کودکان و زنان و افراد سالخورده به شهادت می‌رسند.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز خواستار آزادی اسرا که در بازداشت حماس هستند شد و گفت: «ما خواستار آزادی تمامی گروگان‌های بازداشت شده هستیم».

در ادامه این سفر، رئیس‌جمهور فرانسه  با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو دیدار و تاکید می کند که  آمده است تا از اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کند. وی خطاب به نتانیاهو گفت:  تو تنها نیستی، ما علیه داعش اقدام کردیم و این بار نیز با هم عمل خواهیم کرد.

به گزارش الجزیره، ماکرون در اظهاراتی خصمانه علیه مقاومت فلسطین گفت: مایلم در چارچوبی که در عراق و سوریه (علیه داعش) عمل کردیم، بتوانیم با حماس نیز مبارزه کنیم. سازمانی که همه ما را تهدید می‌کند.

او همچنین به ایران، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن هشدار داد که جبهه‌های جدیدی را در درگیری‌های کنونی در منطقه باز نکنند. رئیس‌جمهور فرانسه گفت: حزب‌الله، ایران و کسانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند نباید خطری ایجاد کنند که در صورت هرگونه درگیری، همه بازنده خواهند بود.

 عملیات «طوفان الاقصی» در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی شروع شد که در پی این عملیات، رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه ، آلمان، ایتالیا و بخشی از هندوهای هند روبرو شد در نتیجه این رژیم با حملات هوایی شدیدتری موجب کشته و زخمی شدن چند صد هزار نفر در فلسطین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha