کد خبر 223495
۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

اولویت های بانک دی برای بهبود شاخص‌های عملکردی

اولویت های بانک دی برای بهبود شاخص‌های عملکردی

اقدامات اصلاحی بانک دی در سال ۱۴۰۱، اکنون در صورت‌های مالی بانک نمایان شده و امید آن می‌رود که با ادامه این روند، در سال جاری شاخص‌های عملیاتی و نظارتی این بانک بیش از این نیز بهبود یابد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، بانک دی با طراحی یک برنامه عملیاتی مدون و حساب شده، ضمن شفاف سازی صورت‌های مالی، طی یک سال گذشته موفق شده دستاوردهای مطلوبی را به نمایش بگذارد که بخشی از آنها بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال ۱۴۰۱ بسیار قابل توجه است.

اصلاح ترکیب سپرده‌ها

استراتژی بانک دی در سال گذشته و سال جاری، اصلاح ترکیب سپرده ها و افزایش منابع ارزان قیمت بوده و هست. اکنون اطلاعات موجود نشان می دهد این بانک در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال مالی ۱۴۰۰، رشد ۴ درصدی در سپرده های کوتاه مدت را تجربه کرده است.

همچنین رشد ۵۰ درصدی سپرده های قرض الحسنه پس انداز و رشد ۱۲ درصدی سپرده های قرض الحسنه جاری، به میزان قابل توجهی قیمت تمام شده پول را در این بانک کاهش داده است.

سرمایه‌گذاری‌ها

سرمایه‌گذاری‌های بانک دی شامل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. 
صورت های مالی بانک دی نشان می‌دهد، میزان کل سرمایه‌گذاری‌های آن در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۱۷ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین مانده درآمد سرمایه‌گذاری‌های بانک در دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ به میزان ۸ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

فروش اموال مازاد

بانک دی همچنین در نظر دارد در راستای اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بخشنامه خالص دارایی ثابت بانک مرکزی، فرایند واگذاری املاک تملیکی را تسریع کند.

این کار به طور هم زمان باعث افزایش درآمدهای بانک، نسبت های نظارتی و نسبت کفایت سرمایه خواهد شد. 

صورت‌های مالی بانک دی نشان می‌دهد که این بانک در سال ۱۴۰۱ طی ۱۲ فقره مزایده برگزار شده، یک هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال از این محل درآمد د اشته است.

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱، روز چهارشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha