کد خبر 223322
۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

بمباران مردم فلسطین و کشتار زنان و کودکان ادامه دارد / تهدید 24 بیمارستان غزه به بمباران

بمباران مردم فلسطین و کشتار زنان و کودکان ادامه دارد / تهدید 24 بیمارستان غزه به بمباران

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ۲۴ بیمارستان غزه ‌را تهدید به بمباران کرده‌اند، گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا جنایت جنگی زیادی را در غزه مرتکب شده است.

به گزارش استانی حیات؛ حمله سه شنبه شب (25 مهر ماه) رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه به شهادت بیش از 500 نفر منجر شد که به گفته مقامات فلسطینی بسیاری از اجساد قابل شناسایی نیست، این جنایت کشتار جمعی شوک و واکنش جهانی را به همراه داشت. مقامات، نهادها و سازمان های مختلف جهانی بر ضرورت پاسخگو بودن این رژیم تاکید کردند.

گفته می شود، بمبی که با آن بیمارستان المعمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی بوده است. این بمب سقوط آزاد چندمنظوره آمریکایی حدود یک تن وزن و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

بیمارستان المعمدانی یا یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه است که در محله الزیتون در جنوب شهر غزه واقع است. این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی  در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های فلسطین به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به وضعیت فعلی نوار غزه و مردم این منطقه اظهار داشت: امروز شانزدهمین روز طوفان الاقصی است و در این روزها یک مقطع مهم در تاریخ جهاد و مقاومت مردم فلسطین در غزه اتفاق می‌افتد.

چراغ سبز آمریکا در غزه

وی با بیان اینکه این جنگ دو چهره و دو بعد دارد و بعد اول این اتفاقات، مقاومت مردم غزه است، گفت: در جنگ و درگیری تا امروز مردم غزه خسارات و تلفات زیادی را به دشمن تحمیل کردند که این خسارات هم در حوزه نظامی و هم در حوزه اقتصادی بوده است.

نماینده جنبش حماس در ایران با تصریح به اینکه "بُعد دیگر این اتفاقات، بحران انسانی عظیمی است که در حال وقوع است و باید به‌صورت جدی مدنظر قرار گیرد"، افزود: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت و چراغ سبز آمریکا، جنایت جنگی زیادی را در غزه مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شد

وی با یادآوری اینکه "چند روز گذشته شاهد بمباران بیمارستان المعمدانی بودیم"، گفت: پناهگاه این بیمارستان به‌قول صلیب سرخ یک مکان امن و یک پناهگاه در شرق غزه بود و شهروندان ما به این بیمارستان پناه برده بودند اما رژیم صهیونیستی مرتکب این جنایت جنگی شد.

خالد قدومی با ابراز اینکه "این رژیم روز بعد بمباران شدید یک کلیسای مسیحی را انجام داد"، اضافه کرد: در روزهای اخیر کودکان زیادی در این حملات و بمباران‌ها به شهادت رسیدند.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه صدها کامیون کمک‌ها و امدادهای درمانی و طبی و پزشکی برای مردم غزه پشت گذرگاه رفح مانده و منتظر ورود به غزه است، افزود: جمهوری اسلامی نیز  یک هواپیمای 20تنی و یک کشتی کمک‌های پزشکی برای مردم فلسطین فرستاده است.

نسل‌کشی در غزه

وی با اظهار اینکه "روز جمعه گذرگاه رفح را فقط برای عبور حدود 20 کامیون باز کردند"، تصریح کرد: در این فاجعه بزرگ، این میزان کمک مانند یک قطره در اقیانوس بحران جدی غزه است.

نماینده جنبش حماس در ایران با تأکید به اینکه "این اتفاقات یک نسل‌کشی است"، گفت: امروز مردم غزه به همه امکانات اولیه، اغذیه روزمره، شیرخشک و حتی داروهای ساده نیاز دارند.

تهدید 24 بیمارستان غزه به بمباران

وی با اشاره به اینکه 24 بیمارستان غزه زیر تهدید دشمن است و این را خود صهیونیست‌ها گفته‌اند که آنجا را بمباران خواهند کرد، خاطرنشان کرد: طبق قوانین بین‌المللی در دوران جنگ بیمارستان‌ها را هدف قرار نمی‌دهند و این کار را به‌جز اسرائیل آن هم به‌دلیل اینکه زیر حمایت آمریکا و بایدن است، کس دیگری انجام نداده است.

خالد قدومی با یادآوری اهمیت جهاد تبیین، گفت: امروز برای دفع اتهاماتی که از سوی نیروهای استکبار به مردم غزه وارد شده است، به جنگ روایت و جنگ فرهنگی نیاز داریم.

خبرگزاری فارس به نقل از خالد قدومی در نشست بررسی آخرین تحولات غزه که در دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد گفت: با اشاره به اینکه امروز فلسطین در یک برهه خاص تاریخی قرار دارد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بیش از 75 سال است که در سرزمین فلسطین درحال جنایت است.

وی با اشاره به اینکه ابتدا سرزمین فلسطین توسط نیروهای انگلیس اشغال شد، مطرح کرد: سپس رژیم صهیونیستی با حذف 500 روستا از نقشه فلسطین پایه‌گذاری شد.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت توانسته است شکست غیرقابل ترمیمی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی جلاد و ظالم است و جز نسل‌کشی کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز دشمن از نیروهای مقاومت می‌ترسد و به همین دلیل است که به سراغ مردم، کودکان و زنان رفته است.

قدومی با اشاره به اینکه ما اجازه نمی‌دهیم حرمت مقدسات را رعایت نکنند و به قبله اول مسلمانان توهین شود، خاطرنشان کرد: امروز اجازه نخواهیم داد که عادی‌سازی روابط با این رژیم ظالم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اتهامات به حماس و جبهه مقاومت به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: نیروهای مقاومت به هیچ وجه به کودکان و زنان حمله نمی‌کنند.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه این جنگ فرقان است، یادآور شد: امروز در مقطعی هستیم که کار دیپلماسی و سیاسی تمام شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال حمایت از اسرائیل در جنگ است، ابراز کرد: چقدر خون از کودکان فلسطینی باید ریخته شود تا امت اسلامی قانع شوند که باید در میدان حاضر شوند؟

خالد قدومی با اشاره به اینکه اقدامات مجاهدین مقاومت بسیار باعث افتخار است، بیان کرد: کوچک‌ترین حق یک کشور در مجامع بین المللی دفاع از سرزمین خود است ولی این حق را برای فلسطین قائل نیستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن روایت‌ها را تغییر می‌دهد، اظهار کرد: کوچک‌ترین حمایت شما از مردم فلسطین و جبهه مقاومت می‌تواند روایت صحیح باشد.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها علاوه‌بر مسلمانان به مسیحیان نیز توهین می‌کنند، مطرح کرد: رژیم صهیونیستی امروز به تمام مسلمانان و ساکنین منطقه توهین می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز معادله جدید و نوین سیاسی توسط طوفان الاقصی شکل گرفته است، عنوان کرد: جهان قبل از طوفان الاقصی با بعد از طوفان الاقصی قابل مقایسه نیست و نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

قدومی با اشاره به اینکه سناریو آینده، سناریو پیروزی است، خاطرنشان کرد: از نظر مردمی، مردم منطقه و حتی سایر کشورها جنایات رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز روایت اسرائیل حتی توسط اروپائیان نیز قابل تحمل نیست، تصریح کرد: امروز حتی مواضع رسمی جهان پس از جنایات رژیم صهیونیستی درحال تغییر است.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به اینکه مصر باید گذرگاه رفح را باز کند، یادآور شد: اگر از کوچ مردم ما می‌ترسند من قول می‌دهم که فلسطینیان مقیم سایر کشورها نیز از این گذرگاه به خود غزه باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه با جنایات رژیم صهیونیستی 25 خانواده از ثبت احوال فلسطین خارج شده است، بیان کرد: این جنایات با چراغ سبز آمریکا رخ داده است.

قدومی با بیان اینکه نیروهای مقاومت امروز ثابت قدم ایستاده‌اند و آماده جنگ‌های طولانی هستند، ابراز کرد: نیازهای انسانی پشتیبانی نیروهای مجاهدین است و امروز نیازمند این پشتیبانی هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز رهبران مقاومت در خبرهای خوب و بد با مردم شریک هستند، اظهار داشت: طوفان الاقصی باید به پیروزی کامل برسد و این راه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha