کد خبر 223203
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

خدمت سربازی ۳ ماه کم شد

خدمت سربازی ۳ ماه کم شد

سازمان وظیفه عمومی فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت تمامی سربازان حین خدمت ومشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوندبه مدت۳ ماه کاهش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:در راستای اجرای طرح تحول خدمت وظیفه عمومی وبه منظور ایجاد عدالت در مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با محل خدمت و نوع ماموریت‌های محوله، با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح وتصویب فرمانده معظم کل قوا  (مدظله العالی) مدت خدمت دوره ضرورت سربازان حین خدمت و مشمولانی که از این پس به خدمت اعزام می‌شوند ۳ ماه کاهش یافت.

برابر جزئیات اعلام شده در این اطلاعیه آمده است: تمامی سربازانی که برابر مفاد و شرایط این ابلاغیه  به خدمت اعزام و به صورت بومی یا غیر بومی و با ماموریت‌های مختلف در سازمان‌های نیروهای مسلح بکارگیری شده  یا ازاین پس بکارگیری می‌شوند، از این کاهش  برخوردار شده و مدت زمان خدمت آن‌ها  از حداقل ۱۴ ماه  و متناسب با محل خدمت ومسافت آن تا محل سکونت و همچنین ماموریت‌های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی  تا حداکثر۲۱ ماه محاسبه می‌شود.

البته مدت خدمت دوره ضرورت سربازان مامور به دستگاه‌های غیر نظامی در قالب امریه، برابر سنوات گذشته  کماکان  ۲۴ ماه تعیین گردیده است.

دراین اطلاعیه تاکید گردیده است:  ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتیکه این مسافت کمتر از۲۰۰کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عصمت IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    چرا قبلا ۵۰ کیلومتر به بالا غیر بومی بود ولی الان ۲۰۰ کیلومتر بومی شده و این کاملا ناعادلانه است
  • عصما IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بخدا کسری سه ماه خدمت شامل کسانیکه ۵۰ کیلومتر دورترند از محل خدمت هم بشه قبلا ۵۰ کیلومتر به بالا غیر بومی بود ،الان ۲۰۰ کیلومتر ،واین کاملا ناعادلانه است بخدا یک تحدید نظر کنید
  • میلاد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام من محل سکونت تا محل خدمت ۶۵ کیلومتر فاصله داشت و غیر بومی بودم الان از خدمت من هم ۳ ماه کسر میشه