کد خبر 223172
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

دستگیری مجرم سایبری در بابلسر

دستگیری مجرم سایبری در بابلسر

فرمانده انتظامی بابلسر گفت: مجرم سایبری که با روش ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی اقدام به کلاهبرداری مالی از هموطنان کرده بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ سرهنگ سیدجعفر افضلی روز یکشنبه افزود: در پی مراجعات متعدد شهروندان به پلیس فتا در بابلسر و وصول چندین مورد پرونده قضایی مشابه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی پس از دریافت پیامک جعلی ابلاغیه الکترونیک قضایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت: با بررسی‌های فنی و اظهارات شکات پرونده مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز پس از دریافت پیامک ابلاغ الکترونیک قضایی صورت گرفته است.

سرهنگ افضلی تصریح کرد: پس از انجام فنی و اقدامات پلیسی کارشناسان پلیس فتا بابلسر، متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار کرد: متهم که ابتدا منکر جرم می شد در مواجهه با مستندات پلیس به انجام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از همشهریان اعتراف که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی بابلسر در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر اینکه پیامک‌های تحت عنوان رجیستری موبایل، ابلاغ الکترونیک قضایی، سهام عدالت، جریمه رانندگی هرگز با سرشماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود، از آنان خواست تا در صورت دریافت این نوع پیامک‌ها بایستی بلافاصله آن را حذف کرده و یا جهت اخذ مشاوره با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha