کد خبر 223150
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

محمدمهدی اسماعیلی:

همه بخش‌های فرهنگ از رونق و شکوفایی برخوردار است

همه بخش‌های فرهنگ از رونق و شکوفایی برخوردار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای کار در وزارت در همه بخش‌های فرهنگ، هنر و رسانه با فضای مضاعفی از رونق و شکوفایی برخوردار است. این را نه از بابت اینکه مسئولیت این بخش را برعهده دارم، تکرار می‌کنم که برای سپاسگزاری از همکارانم است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه -۳۰ مهرماه- در شورای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان‌های تابعه و نهادهای وابسته در تالار رودکی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و کودک و نوجوان در اصفهان و جشنواره فیلم کوتاه که با استقبال عجیب مخاطبان روبه رو شده است از همدردی هنرمندان و رسانه‌ها در موضوع غزه قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند، افزود: بخش‌های مختلف وزارت دعوت کردند و هنرمندان روز گذشته در موزه هنرهای معاصر جمع شدند که شاهد حضور جریان هنری کشور در موضوع غزه بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قتل داریوش مهرجویی کارگردان فقید سینمای ایران گفت: این مساله مایه تاسف است.

وی با اشاره به همسویی جریان فرهنگی کشور با مساله فلسطین افزود: آنهایی که فکر عاریتی و وابسته دارند متعلق به جریان فرهنگی کشور نیستند و هنرمندان ما بین خودشان و کسانی که به حداقل‌های حقوق بشر و انسان‌ها احترام نمی‌گذارند فاصله‌گذاری کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته اظهارداشت: در عمق جامعه هم این همراهی با جریان فرهنگی را شاهدیم و اکثریت مردم ایران پشت مردم فلسطین هستند و ۸۵ درصد به مقابله با رژیم صهیونیستی باور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مردم و اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر پشتیبان مردم فلسطین هستند گفت: زبان ما خیلی وقت‌ها قاصر از بیان تبلیغات است. لازم است ارزیابی کنیم و اینها را به مردم نشان دهیم. عمق جامعه آن چیزی است که با پیمایش‌ها به مردم نشان می‌دهیم.

وی تاکید کرد: موظفیم بر اساس واقعیات و نه جعلیاتی که شبکه‌های نفوذ ترویج می‌کنند حرکت کنیم و این را در تمام بخش‌ها نیاز داریم.

اسماعیلی افزود: حوزه فرهنگ و هنر دشمن بزرگی به نام صهیونیسم دارد و لازم است که اطلاعات را به درستی به گردش دربیاوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: این روزها به نام غزه گره خورده و قصه پرغصه‌ای شده که مشاهده جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تازگی هم ندارد و نمونه‌های زیادی از این وحشی‌گری‌ها در ذهن‌ها وجود دارد و مردم به مدد رسانه‌ها این جنایت‌ها را شاهد هستند.

وی با اشاره به قدرتمندی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی اظهارداشت: رژیم صهیونیستی در منطقه‌ای که امکان دفاع هوایی ندارد با حملات گسترده و موشک باران، کودکان و زنان و مردم بی‌پناه را می‌کشند و نسل‌کشی در غزه به جهان مخابره می‌شود.

وی گفت: ما ددمنشی و قتل‌عام جمعی را می‌بینیم و این مقابل چشم همگان اتفاق می‌افتد و بیمارستان را هدف قرار می‌دهند و عده زیادی بستری و بیمار و کودک که به آن پناه برده‌اند کشته می‌شوند.

اسماعیلی افزود: به زودی شکست و اضمحلال رژیم جعلی را شاهد خواهیم بود و نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب در مسجدالاقصی برپا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر و تحولات جدید در این نهاد خبر داد و اظهارداشت: برخی بخش‌ها مانند بنیاد پویانمایی ایجاد و بخش‌هایی باید تلفیق شوند. حکمرانی نوین فرهنگی با نگاه محوری کاهش تصدی گری و فضا دادن به حلقه‌های میانی اتفاق می‌افتد که این‌ها را در برنامه هفتم داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha