کد خبر 223111
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

امیر فولادی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

پشتیبانی لجستیکی ارتش از تولید آثار سینمایی

پشتیبانی لجستیکی ارتش از تولید آثار سینمایی

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: ارتش می تواند در تولید آثار سینمایی پشتیبانی لجستیکی کار را انجام دهد.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: شورای تولیدات رسانه ای ارتش آمادگی دارد تا هر فردی بخواهد پیرامون سوژه ای مرتبط، اثری تولید کند، طرح کلی خود را به این شورا عرضه کند و ارتش نیز در این زمینه آنان را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: گاهی برخی از تولیدکنندگان آثار سینمایی تصور می کنند که ارتش باید بخشی از سرمایه تولید را هم بر عهده بگیرد؛ اما باید یادآور شوم که ارتش ماموریت دیگری دارد. سرمایه ای که داریم باید برای دفاع از تمامیت ارضی کشور بگذاریم. در واقع در تولید آثار سینمایی ارتش فقط می تواند پشتیبانی لجستیکی کار را انجام دهد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: در زمینه نگارش فیلمنامه یا کتابهایی درباره شهدا و عملیاتهای ارتش اسناد به صورت کاملا متقن وجود دارد و می توان آن را در اختیار افراد گذاشت ضمن اینکه در این زمینه به سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام آمادگی کردیم.

امیر فولادی درباره روند این فرآیند تشریح کرد: روند و مسیر اینگونه است که افراد طرح کلی را ارائه کرده و شورای فیلم سریال آن را بررسی می کند؛ همچنین پشتیبانی مالی اثر را نیز خود افراد باید فراهم کنند.

وی با بیان اینکه فیلم سینمایی «های پاور» برای اولین بار توسط کارگردان جوانی در کنار یک پیشکوست از بدنه ارتش ساخته شد، اظهار کرد: فیلم «های‌پاور» با استفاده از ظرفیتهای موجود و کمترین امکانات ساخته شد و شاید یک صدم اعتبارات تولید فیلمهای دیگر جشنواره هزینه ساخت این فیلم شد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش با اشاره به اینکه سوژه و ظرفیت مناسب در ارتش برای ساخت فیلم‌ها وجود دارد، گفت: مشابه فیلم سینمایی «های‌پاور» در نیروی هوایی ارتش با سازمان سینمایی فارابی و پشتیبانی وزارت فرهنگ در حال انجام است.

امیر فولادی تشریح کرد: در سطح 4 نیروی ارتش شامل هوانیروز، نیروی هوایی، نیروی پدافند و نیروی دریایی پیگیر ساخت آثار سینمایی هستیم؛ همچنین جشنواره های سرود، یادواره ها، تالیف کتاب، نهضت ترجمه و استفاده از هنر در زمینه های مختلف فعال است و همه به این دلیل است که نگذاریم گرد فراموشی بر این حماسه ها بنشیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha