کد خبر 222823
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

راه اندازی دستگاه "اکوکاردیوگرافی سه بُعدی " در مازندران

راه اندازی دستگاه "اکوکاردیوگرافی سه بُعدی " در مازندران

 متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: راه اندازی دستگاه "اکوکاردیوگرافی سه بُعدی "در بیمارستان دولتی آیت الله روحانی بابل، تشخیص دقیق بیماری‌های دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی در استان مازندران را امکان‌پذیر کرد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ رقیه پورکیا بیان داشت: عملکرد دقیق کارآیی قلب، تشخیص دقیق بیماریهای دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی از کارکردهای مطلوب این دستگاه پیشرفته ی جدید تشخیص بیماری های قلبی است که در بیمارستان دولتی آیت الله روحانی بابل راه اندازی شد و این دستگاه قابلیت "اکوکاردیو گرافی معمولی، اکوکاردیو گرافی از راه مری و استرس اکو" را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان این مطلب که دید تصویر در دستگاه "اکوکاردیوگرافی جدید" بالا است، اضافه کرد: روش اکو کاردیوگرافی سه بُعدی به مراتب کم هزینه تر از روش های دیگر تشخیصی است و امکان استفاده آن برای همه بیماران قلبی مازندران وجود دارد.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی، مصرف سیگار و کم تحرکی به عنوان عوامل خطر بیماری‌های قلبی است، افزود: از این پس با راه اندازی پیشرفته‌ترین دستگاه اکوکاردیوگرافی سه بعدی در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) خدمات باکیفیت در زمینه تشخیص دقیق بیماریهای دریچه ای، تومورها و عفونت های قلبی ارائه خواهد شد.

پورکیا با اشاره به اینکه بیمارهای قلبی شایع ترین علت مرگ در سراسر دنیا از جمله ایران است؛ افزود : با توجه به اینکه پیشگیری از این بیماری راحت تر و مهم تر از درمان آن است، بیماران می توانند با تغییر سبک زندگی و مراجعه به پزشکان و درمان موارد فوق از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: اضافه وزن یا چاقی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، چاقی با سایر عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول و تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا و دیابت در ارتباط است.

این پزشک قلب با اشاره به اینکه کنترل وزن می‌تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد، گفت: ورزش منظم در طول هفته یکی از راه های پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی و عروقی است.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری و کاهش خطر پذیری ابتلا به بیماری قلبی حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ دقیقه در هفته، ورزش هوازی منظم با شدت متوسط انجام شود و برای تشخیص زود رس بیماری قلبی توصیه می شود افرادی که عوامل خطر بیماری قلبی دارند و بالای ۴۰ سال سن دارند به صورت دوره ای بررسی قلبی را انجام دهند.

 این دستگاه که با همکاری خیرین و دانشگاه علوم پزشکی بابل تهیه شد در حال حاضر ارزش آن حدود ۸۰ میلیارد ریال است، دستگاه سه بُعدی "اکوکاردیوگرافی "قلب که به همه بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه کنند، خدمات ارائه خواهد کرد.

بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی آیت الله روحانی بابل که بزرگترین بیمارستان شمال کشور محسوب می شود یکی از مراکز درمانی هفتگانه زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که تمامی خدمات فوق تخصصی قلب در این مرکز انجام می شود.

به باور صاحبنظران این دستگاه که اولین روش تشخیص بیماری‌های قلبی است برای این مرکز درمانی دولتی یک ضرورت بوده و همچنین در اواخر خرداد ماه سال جاری هم یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه درمان بی‌نظمی‌های قلبی در این بیمارستان راه اندازی شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha