کد خبر 222814
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

«حیات» از جلسه ۲۹ مهر مجلس گزارش می دهد؛

روز هفدهم/ گام به گام با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس

روز هفدهم/ گام به گام با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه امروز شنبه ۲۹ مهرماه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛  بیست و نهمین جلسه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در هفدهمین روز از ادامه بررسی ها، روز شنبه ۲۹ مهر ماه به ریاست عبدالناصر مصری آغاز شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه نمایندگان تا ماده ۷۳ پیش رفتند و امروز نیز بررسی ها از این ماده ادامه دارد.

نمایندگان در هفته جاری، در دو شیفت صبح و بعدازظهر به بررسی لایحه برنامه هفتم می پردازند.

بهارستان نشینان امروز بندالحاقی(۱) و(۴) ماده ۷۳ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم بیمه گذار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به صورت رایگان تعیین شد. همچنین سازمان های بیمه گر پایه سلامت را مکلف کردند تا در طول اجرای برنامه، حداقل پنج درصد از اعتبارات مصوب سالانه خود را جهت ارتقای اصول پیشگیری در سطح جامعه صرف کند.

بند الحاقی (۱)- سهم بیمه گذار (فرانشیز) در موارد بستری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، رزمندگان معسر و زنان سرپرست خانوار معسر با تأیید نهادهای مربوط به صورت رایگان و برای  سایر دهک ها ده درصد (%۱۰) تعیین می گردد.

بند الحاقی (۴)-سازمان های بیمه گر پایه سلامت مکلفند در طول اجرای برنامه، حداقل پنج درصد (%۵) از اعتبارات مصوب سالانه خود را جهت ارتقای اصول پیشگیری در سطح جامعه در موارد خودمراقبتی (پایش عوامل خطر متابولیک)، ورزش، تغذیه سالم، بهداشت روان و مهار (کنترل) مصرف دخانیات بر اساس اطلاعات موجود در پرونده الکترونیکی سلامت در قالب مشوق های مختلف برای بیمه شدگان از جمله تخفیف در حق بیمه هزینه نمایند.

همچنین بند(ث) و بندهای الحاقی(۲) و (۳)برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شدند.

بند(ث)- دهک های پایین درآمدی (حداقل سه دهک) به صورت اختیاری و پس از احراز شرایط مبتنی بر آزمون وسع، مشمول برنامه حمایتی با رعایت نظام ارجاع براساس ضوابط زیر هستند:
۱.سرانه برخورداری از برنامه حمایتی معادل حداکثر دو برابر حق بیمه پایه براساس حداقل حقوق و دستمزد است.
۲. خرید خدمات برای مشمولین از طریق بیمارستان ها و مراکز ارائه خدمات درمانی اعم از دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی که استانداردهای تعیین شده از جمله بسته خدمتی و تعرفه را رعایت می نمایند، در سقف تعرفه عمومی غیردولتی صورت می گیرد.
۳. بخشی از سرانه موضوع جزء (۱) این بند توسط دولت در سقف بودجه عمومی و یا از محل یارانه نقدی با درخواست فرد به صورت اقساط قابل تأمین است.
۴.حمایت های موضوع این بند با خدمات بیمه پایه، تجمیع و سهم بیمه گذار (فرانشیز) در قالب تسهیلات، پرداخت و تسویه می شود. بانک مرکزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مکلف است سازوکار پرداخت سهم بیمه گذار (فرانشیز) یا هزینه خدمات درمانی افراد مشمول را در قالب تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و با امکان تضمین در قالب کسر حقوق یا کسر از حساب های بیمه شده نزد بانک های عامل از جمله حساب دریافت یارانه نقدی فراهم نماید.

در ادامه بررسی ها بندالحاقی(۵) ماده ۷۳ لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید. بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه افزایش می یابد.

بند الحاقی (۵)- ۱- علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند «ت» ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه به شرح زیر افزایش می یابد:
۱-۱- تولید داخل با نشان ایرانی پانزده درصد (%۱۵)
۱-۲- تولید داخل با نشان بینالمللی بیست و پنج درصد (%۲۵)
۱-۳- سیگار وارداتی با هرنشان پنجاه درصد (%۵۰)
۱-۴- هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل بیست درصد (%۲۰)
۱-۵- هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف پنجاه و پنج درصد (%۵۵) صددرصد (%۱۰۰) درآمدهای حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل کشور واریز می گردد و در بودجه های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمبرخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می یابد.

۲ -وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:
۲-۱- امکان دسترسی برخط سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم نماید.
۲-۲- نسبت به شناسایی کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می شود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی نماید.

۳- ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه (کد) رهگیری اقدام و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید.

۴- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است چاپخانه هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی ً خصوصا تنباکوی معسل با نشان های مختلف خارجی و داخلی اقدام می کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی نماید. 

نمایندگان  مجلس، در ادامه ماده ۷۴ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و براین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهداف کمّی سنجه‌های عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه را تعیین کردند.

روز هفدهم/ گام به گام با بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس

در ادامه بررسی ها بند(الف) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسید، بر این اساس  نمایندگان مجلس شورای اسلامی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کردند با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیریت حوزه های علمیه و سایر دستگاه های فرهنگی نسبت به تهیه طرح اصلاح ساختار فرهنگی کشور اقدام نمایند.

ماده (۷۵)- در راستای اعتلای فرهنگ عمومی در جهت تحکیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت همبستگی و اعتماد به نفس ملی، ارتقای هویت ملی و روحیه مقاومت، کار و تلاش در جامعه اقدامات زیر انجام می شود:

بند( الف)- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور مکلفند با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیریت حوزههای علمیه و سایر دستگاه های فرهنگی ذیربط به منظور بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور با رویکرد اصلاح ذهنیت، فرهنگ و نرم افزار حاکم بر جامعه و با هدف افزایش کارایی و اجتناب از هم پوشانی و تداخل مأموریت و وظایف و با رویکرد استقرار الگوی حکمرانی هوشمند، شبک های، تعاملی، مردم پایه، ارزشی و انقلابی تا پایان سال دوم برنامه نسبت به تهیه طرح اصلاح رویکردها، رویه ها، روش ها و مأموریت، ساختار، وظایف و تشـکیلات دستگاه های فرهنگی که به نحوی از انحا از بودجه های عمومی به طور مسـتقیم و یا غیرمستقیم استفاده می کنند، اقدام نموده و با تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب مراجع ذیصلاح برسانند. 

بهارستان نشینان بند(ث) و بند الحاقی ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کردند با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیریت حوزه های علمیه و سایر دستگاه های فرهنگی نسبت به تهیه طرح اصلاح ساختار فرهنگی کشور اقدام نمایند. همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد به منظور مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت مساجد و با همکاری دیگر مراکز فرهنگی طرح مسجدمحوری در محلات را تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند. در ضمن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد آئین نامه اجرایی حمایت و پشتیبانی از مردمی سازی فرهنگ و جریان حلقه های میانی مروج گفتمان انقلاب اسلامی را با همکاری قرارگاه بقیه الله ظرف سال اول اجرای برنامه اقدام کند.

بند(ث)- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است به منظور مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت مساجد و با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورایعالی حوزه های علمیه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طرح مسجدمحوری در محلات را ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون و طی تشریفات قانونی، تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.
 
بند الحاقی به ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است آئین نامه اجرایی حمایت و پشتیبانی از مردمی سازی فرهنگ و جریان حلقه های میانی مروج گفتمان انقلاب اسلامی را با همکاری قرارگاه بقیه الله ظرف سال اول اجرای برنامه در حوزه هایی همچون نهضت های قرآنی، خانواده، بانوان، عفاف و حجاب، فضای مجازی و تولید محتوای رسانه ای، نوشت افزار ایرانی_ اسلامی، مطالبه گری پیشرفت و عدالت، جنبش نرم افزاری، فعالیت های مردمی، ورزشی، تربیتی و سبک زندگی سالم تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

همچنین بندهای(ب)،(پ) و (ت) برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شدند.

در ادامه بند(ج) و (چ) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسید، بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه را مکلف کرد با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان تبلیغات اسلامی، طرح احیا و فعال سازی موقوفات، جهت حمایت و تقویت فعالیت های قرآنی، هیأت، مساجد و بقاع متبرکه را با توجه به نیات واقفین تا پایان سال اول برنامه، تهیه نموده و بهتصویب هیأت وزیران برساند.

بند(ج)- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سازمان اوقاف و امور خیریه) مکلف است با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان تبلیغات اسلامی، طرح احیا و فعالسازی موقوفات، جهت حمایت و تقویت فعالیت های قرآنی، هیأت، مساجد و بقاع متبرکه را با توجه به نیات واقفین تا پایان سال اول برنامه، تهیه نموده و به تصویب هیأتوزیران برساند.

بند(چ)- دولت مکلف است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری‌های سراسر کشور نسبت به حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه‌ها، یادمان‌ها، نمادها و نشانه‌های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی و نوسازی و مرمت گلزارهای شهدای سراسر کشور با هماهنگی خانواده معظم شهدا اقدام نماید.

وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و کشور موظفند حسب مورد نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آب، برق، گاز و جاده با دسترسی از منابع داخلی خود در سقف بودجه سنواتی اقدام نمایند.

همچنین بند (ح) برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در ادامه بررسی ها بند (خ) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسید و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی  سازمان امور مالیاتی کشور را مکلف کرد به منظور  افزایش مشارکت مردمی و خیرین در ساخت و توسعه اماکن، هزینه کرد اشخاص حقوقی و حقیقی در ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و مدارس و حفاظت از میراث فرهنگی ثبت شده در مناطق محروم و کم برخوردار با اولویت طرح های نیمه تمام به صورت صددرصد (%۱۰۰) به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی نماید. 
بند(خ)- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است به منظور ایجاد مشوق های لازم در اجرای وظایف تکلیفی دولت و افزایش مشارکت مردمی و خیرین در ساخت و توسعه اماکن، هزینه کرد اشخاص حقوقی و حقیقی در ساخت، تکمیل، تجهیز و توسعه اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و مدارس و حفاظت از میراث فرهنگی ثبت شده در مناطق محروم و کم برخوردار را با هماهنگی و تأیید وزارتخانه های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اولویت طرح های نیمه تمام به صورت صددرصد (%۱۰۰) به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی نماید. 

در ادامه بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ ماده ۷۵ لایحه به دلیل نداشتن ماهیت برنامه‌ای مطرح نشد؛ بند الحاقی ۴ این ماده نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۵ ماده ۷۵ لایحه برنامه را به تصویب رسید.

بر اساس بند الحاقی ۵ ماده ۷۵ لایحه برنامه؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکلفند در جهت تحکیم سبک زندگی اسلامی ایرانی، تقویت همبستگی ملی، با محوریت معرفی مفاخر و اندیشمندان علمی و فرهنگی کشور، نسبت به مطالعه زیرساخت اقلیم های فرهنگی کشور اقدام نمایند.

در ادامه بررسی ها نمایندگان مجلس بند الف ماده ۷۶ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم توسعه، در راستای مواجهه مؤثر با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی با تأکید بر مواجهه مؤثر رسانه ای، ارتقای هویت ملی، تقویت فرهنگ دینی، رونق اقتصاد فرهنگ، تحکیم سبک زندگی اسلامی - ایرانی و تقویت پایگاه های عبادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دولت و دستگاه های ذیربط مکلفند اقدامات ذیل را انجام دهند:

الف- به منظور حمایت از تولید محتوا در حوزه فضای مجازی با رویکرد گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی و مواجهه مؤثر با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان؛ «تقسیم کار و حدود وظایف سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» برابر آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد. دستگاه های مذکور مکلفند گزارش عملکرد خود را در بازه های زمانی شش ماهه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

بنابراین گزارش در ادامه نمایندگان بررسی بند (ب) و بند الحاقی (۱) به این ماده را در دست گرفتند که در جریان بررسی رئیس مجلس این بند را به دلیل آن که مصوبه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد به رأی نگذاشت و از آن عبور کرد.

از سوی دیگر بندالحاقی(۲)و (۳) ماده ۷۶ لایحه برنامه هفتم توسعه نیز به تصویب رسید و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که  یک‌ درصد از هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص پیدا کند. همچنین  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های ذیربط مکلف شدند جهت افزایش میزان تولید پویانمایی  به میزان هفت هزار و سیصد ساعت تا پایان برنامه، اقدامات و حمایت هایی را از بخش غیردولتی به عمل آورند.

بندالحاقی(۲)-در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره ۳ قانون بودجه سنواتی مکلفند یک درصد از هزینه‌های جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص دهند.

آیین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بندالحاقی(۳) - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های ذیربط مکلف است جهت افزایش میزان تولید پویانمایی (انیمیشن) به میزان هفت هزار و سیصد ساعت تا پایان برنامه، اقدامات و حمایت های ذیل را از بخش غیردولتی به عمل آورد:

  ۱ -وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است حمایت گمرکی و ارائه تسهیلات برای ورود تجهیزات و فناوری های سخت و نرم مربوط به تولید پویانمایی را به عمل آورد.

 ۲- معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مکلف به حمایت از توسعه شرکت های بزرگ تولید پویانمایی از طریق ارائه تسهیلات بلندمدت صندوق نوآوری و شکوفایی می باشد به طوری که حداقل سهم آن سالانه از سه درصد (%۳) کمتر نباشد.

۳- معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه و تجهیز زیرساخت های فنی مورد نیاز برای افزایش میزان تولید پویانمایی داخلی مکلف است حداقل دو پارک علم و فناوری ویژه تولید پویانمایی ایجاد نماید و مجاز است با توجه به استعداد و نیاز هر استان یک کارخانه نوآوری تولید پویانمایی در هر استان ایجاد نماید. پارکها و کارخانههای مذکور مشمول معافیتهای مالیاتی و تسهیلات موضوع قانون جهش دانش- بنیان مصوب ۱۴۰۱/۲/۱۱ می باشند.

آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش (کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، سازمان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

همچنین بندالحاقی(۵) ماده ۷۶ نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم، بند (ب) و (پ)  ماده ۷۷ این لایحه نیز به تصویب رسید.

طبق این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است پهنای باند و امکانات لازم برای دسترسی عموم مردم به شبکه‌ها و برنامه‌های رسانه ملی در اقصی نقاط کشور بر بستر شبکه ملی اطلاعات و همچنین دسترسی حداکثری درسطح بین المللی را فراهم نماید.

بند(پ)- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلفند در راستای حمایت از فرهنگ و ارزش های اسلامی- ایرانی و توسعه حکمرانی رسانه ای و همچنین با توجه به مسؤولیت آن دستگاه ها در تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت بر رسانه های فعال در عرصه صوت و تصویر فراگیر آیین نامه اجرائی و جدول تخلفات مالی نحوه حمایت و رسیدگی به تخلفات اشخاص در موارد فوق را ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسانند.

تبصره- سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه وظایف و اختیارات مصرح (در حوزه تولید، پخش محصولات، صدور مجوز و نحوه نظارت بر آنها) با رعایت مواد (۱) و(۷) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی تابع قوانین و مقررات خاص خود هستند. 

همچنین بند(الف) و تبصرهای (۱) تا (۳) برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون تلفیق ارجاع شدند.
 

در دو نوبت صبح و بعدازظهر هفدهمین روز از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان مجلس  امروز ماده ۷۳ تا بند پ ماده ۷۷ را مورد بررسی قرار دادند.

 بر اساس این گزارش؛ نشست علنی بعدی در نوبت سوم امروز رأس ساعت ۳۰و ۱۸با ادامه بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha