کد خبر 222663
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

مدیرکل مرکز دانش پژوهان و نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

پارک علم و فناوری استان قم از استارتاپ‌های علوم انسانی سراسر کشور حمایت کند

تفاهم نامه پارک علم و فناوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید
پارک علم و فناوری استان قم از استارتاپ‌های علوم انسانی سراسر کشور حمایت کند

مهری گفت: پارک علم و فناوری استان قم در بحث حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه علوم انسانی نه تنها استان بلکه سراسر کشور را پوشش دهد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، تفاهم نامه پارک علم و فناوری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضا رسید و این تفاهم‌نامه در راستای تقویت پویایی جامعه شاهد و ایثارگر در زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان میان مرکز دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و پارک علم و فناوری استان قم به امضاء رسید.

عادل مهری مدیر کل مرکز دانش پژوهان و نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: توانمندسازی ایثارگران اکنون در اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد، تلاش داریم تا با اقدامات عملی در راستای تکریم اعضای نخبگان شاهد و ایثارگر گام برداریم.

مهری افزود: از اقدامات صورت گرفته در این راستا حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی است که هم اکنون در حال حمایت عملیاتی از این شرکت‌ها هستیم و تاکنون محصولات شرکت‌های دانش بنیان خوبی معرفی شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده را برگزاری ۹ بازدید علمی تخصصی از مراکز مهم کشور، معرفی ایثارگران در قالب جشنواره شهید پیشرفت و تلاش در راستای ارتقای جایگاه این جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: از دغدغه‌های ریاست عالی بنیاد، استفاده از سرمایه فکری نخبگان است که تلاش کردیم با جلسات هم‌اندیشی و کارگروه‌های تخصصی این مسئله را پیگیری کنیم.

مهری با اشاره به جایگاه قم در مباحث علوم انسانی افزود: پارک علم و فناوری استان قم در بحث حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه علوم انسانی نه تنها استان بلکه سراسر کشور را پوشش دهد.

وی همچنین به اهمیت بحث خانواده و مطالعات زنان اشاره کرد و افزود: استان قم در برگزاری کارگروه‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی در این موضوعات می‌تواند موفق عمل نموده و جایگاه مناسبی دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان قم با محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: پارک علم و فناوری استان قم برای کارسازی و اجرای مفاد تفاهم نامه تمام تلاش و همت خود را به کار خواهد بست.

خیراله رهسپار فرد گفت: هدف از این تفاهم‌نامه افزایش دامنه چتر حمایتی و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها به‌منظور حضور فعال نخبگان شاهد و ایثارگر در زیست‌بوم فناوری استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم جامعه نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه علوم انسانی و اسلامی گفت: مشارکت و حضور این مجموعه در رویدادهای تخصصی مانند رویداد تانا می تواند در جریان سازی توسعه فناوری حوزه علوم انسانی موثرباشد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت حضور نخبگان شاهد و ایثارگر به عنوان قشر دغدغه‌مند و فرهیخته در عرصه‌های مختلف گفت: هم اکنون ۴۶۰ نفر از فرهیختگان عضو نخبگان بنیاد شهید امور ایثارگران هستند. استان قم علاوه بر آمار کمی از آمار کیفی مناسبی نیز در این استان برخوردار است.

حجت الاسلام حسن هنرمند تاکید کرد: دو دوره رویداد استارتاپی در استان قم با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شده در یک دوره استان قم به عنوان استان معین معرفی و موفق به کسب دو رتبه ملی در جشنواره صعود شد.

مدیرعامل پارک علم و فناوری استان با تاکید بر خدمت رسانی به قشر ارزشمند و فرهیخته ایثارگر در این نشست از اجرای طرح تانا خبر داد و افزود: حضور ایثارگران در طرح تانا، عرضه و تقاضا در بخش صنعت و فعالیت در حوزه مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری می تواند شروع خوبی برای این تفاهمنامه باشد.

لازم به ذکر است، در تفاهم نامه سه جانبه مرکز دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و پارک علم و فناوری استان قم همکاری و تعامل در راستای توسعه و بهبود زیست بوم نوآوری و فناوری در جامعه هدف، شامل اعضای بنیاد شهید، ایثارگر و خانواده های محترم ایشان از طریق ایجاد زیرساخت های فیزیکی مورد نیاز (اختصاص فضای کاری و …)، ایجاد و شکل گیری استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین مبتنی بر فناوری و نوآوری و تشکیل شرکت­های دانش بنیان، توسعه توانمندی اعضاء از طریق برنامه های محتوایی (برگزاری نشست های تخصصی، دوره های آموزشی، رویدادهای ترویجی…) و استفاده ازظرفیت­های موجود آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی موجود در سطح کشور با هدف توسعه خدمات فنی و تخصصی به استارتاپها، واحدها، مؤسسات فناور و شرکت های دانش بنیان با بنیانگذاران شاهد و ایثارگر به منظور شتابدهی جریان فن‌آفرینی، مهارت آموزی و ارتقای کیفی و کمی محصولات و طرح‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه های مختلف کسب و کارهای نوین دانشی مبتنی بر فرصت­ها و مزیت های منطقه­ای و استانی و با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های مادی و معنوی و اشتغال‌زایی فی-مابین طرفین تفاهم­نامه در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم، مدیرکل مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو شرکت‌ دانش‌بنیان رایمندتک و باسلام بازدید و با آخرین دستاوردهای آنان آشنا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha