کد خبر 222629
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

رژیم صهیونیست هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند

رژیم صهیونیست هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند

رئیس مجلس گفت: رژیم صهیونیست هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند زیرا این‌گونه تبلیغ کرده بودند که ارتش این رژیم شکست‌ناپذیر است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ محمدباقر قالیباف در مجمع خیّرین سلامت با اشاره به وضعیت این روزهای مردم غزه اظهار داشت: همه‌مان این روزها شاهد جنایت‌های ددمنشانۀ رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم و دیدیم که چگونه به بیمارستان حمله کرد و بیش از هزار زن و کودک و بیمار و مجروح را به شهادت رساند.

وی افزود: خیلی باید آدم‌ها پست و شیطانی باشند تا دست به چنین جنایت‌هایی بزنند. هرقدر هم از این جنایت‌ها انجام بدهد، موفق نخواهد شد تا این ضربۀ شجاعانۀ حماس و غزه را ترمیم کند؛ غزه‌ای که اهالی آن، بیش از 75 سال است در یک زندان روباز و در محاصره دارند زندگی می‌کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه اسرائیل هرچقدر هم دست به جنایت بزند، نمی‌تواند شکست‌های خود را ترمیم کند، با طرح این سؤال که‌ چرا ترمیم‌ناپذیر؟ تصریح کرد: زیرا این‌گونه تبلیغ کرده بودند که ارتش این رژیم شکست‌ناپذیر است. آن‌ها تلقی‌شان این بود که همیشه در خارج از مرزهایشان می‌جنگند و از همۀ اطلاعات منطقه و جهان مطلع‌اند.

وی اضافه کرد: می‌گفتند گنبد آهنینی وجود دارد که امکان ندارد با آن آسیبی به مرزشان برسد. طوری آبروی این‌ها ریخته شد که حتی اعتبار و اعتمادشان در کشور غاصب هم فرو ریخت.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزهای نخست کرونا حتی در ماسک هم مشکل داشتیم؛ اما با حضور مردم و دانش‌بنیان‌ها پس از مدتی به صادرکنندۀ تجهیزات پزشکی تبدیل شدیم، عنوان کرد: در زمان کرونا دیدیم که خیرین چگونه به میدان آمدند. روزهای اول حتی در ماسک هم مشکل داشتیم. اما وقتی دست به دست همدیگر دادیم حتی به تولید واکسن و تجهیزات پزشکی رسیدیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواستیم صد دستگاه اکسیژن برای بیمارستان‌ها بیاوریم، چه مشکلاتی وجود داشت؛ اما پس از مدتی با همکاری مردم و دانش‌بنیان‌ها و صنعتگران حتی تبدیل به صادرکنندۀ‌ تجهیزات تبدیل شدیم. سلامت زنجیرۀ مفصلی است که هر یک از حلقه‌ها اگر به‌وقت کارشان را انجام نمی‌داد، چنان حرکتی شدنی نبود.

‌قالیباف با بیان اینکه ادارۀ و توسعۀ کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: این را ما مسئولان باید با گوشت و پوست و استخوان درک کنیم. ما دو پایۀ اساسی برای پیشرفت داریم. قلباً ایمان داشته باشیم که اگر در مسیر خدا گام برداریم، پیروزی‌مان تضمین‌شده است. دیگر ایمان به حضور مردم و مردمی‌سازی در همۀ عرصه‌ها،‌ از جمله سلامت.

وی تصریح کرد: خیرین در حوزۀ سلامت و آموزش و اشتغال و خانواده برای جامعه بسیار مهم و برجسته‌اند، زیرا در این چهار بخش است که دست مستضعفین گرفته می‌شود و کمک به آن‌ها در معنای واقعی‌اش تحقق پیدا می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه مانع‌شدن از مردمی‌سازی امور گناهی نابخشودنی است، ادامه داد: اگر از تحول و حکمرانی خوب حرف می‌زنیم، این فقط در یک رابطۀ دقیق سیستمی محکم بین مردم و حکمرانی است. امروز ما آن را در زنجیرۀ سلامت داریم می‌بینیم.

رئیس مجلس اظهار داشت:‌ طبق تجربه‌ام، اگر در عرصه‌ای مشکل داریم،‌ به این دلیل است که فرصت حضور مردم را فراهم نکرده‌ایم، بلکه شاید حتی مانع هم گذاشته‌ایم؛ این گناه نابخشودنی است.

قالیباف با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی را با حضور مردم در بخش‌های مدیریتی می‌توان کاهش داد، گفت: وقتی از کاهش آسیب‌های اجتماعی و فقر حرف می‌زنیم،‌ لازمه‌اش انسجام و حضور مردم در بخش‌های مدیریتی است. حتی در حوزه‌های نظامی هم این صادق است. چه در میدان جنگ و چه حالا در حوزۀ هوافضا هم نیروی مردمی نخبه بودند و هستند که موفقیت‌ها را رقم زدند. این یک اقیانوس خروشان است که باید ارزشش را دانست.

وی اضافه کرد: باید به یک الگویی برای حکمرانی مردمی دست پیدا کنیم. باید مدیریت دانش کنیم تا به این دستاورد برسیم. این خیریه‌ها یک فناوری اجتماعی است که می‌تواند عرصۀ تحول در یک مجموعه باشد.

‌رئیس مجلس با بیان اینکه ‌برنامۀ هفتم توسعه حامی خیرینی است که نیاز درمانی را طبق آمایش سرزمینی برطرف کنند، تصریح کرد: بنابر نیاز باید ساختمانی را بسازیم و بنابر آمایش حوزۀ سلامت، و نه صرفاً براساس تشخیص خودمان. این کارشناسی را در برنامۀ هفتم انجام داده‌ایم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در برنامۀ هفتم پیش‌بینی کرده‌ایم اگر خیری در جاهایی که تشخیص داده‌ایم آمد و مجموعۀ درمانی ساخت، قانون هم از آن خیر حمایت می‌کند. اما به دو شرط: یک اینکه در آن منطقه این نیاز وجود داشته باشد، و دو اینکه این کار با مشارکت دولت و مردم انجام شود.

‌وی با بیان اینکه در سفر خارجی اخیر، واکسن و داروی ایرانی هدیه کردیم و در حوزۀ سلامت حرف برای گفتن داریم، ادامه داد: در سفر اخیر به یکی از کشورهای همسایه، هدیه‌ای که بردیم یک واکسن و یک دارو بود. گفتیم این دستاورد علمی جوانان ماست و همۀ مجوزهای لازم را هم در سطح دنیا گرفته است و آمادۀ سرمایه‌گذاری است. در حوزۀ سلامت در دنیا حرف برای گفتن داریم.‌

رئیس مجلس با بیان اینکه هیچ‌کسی ‌در کشور نباید بدون بیمۀ سلامت ‌باشد، گفت: این مهم است. این هم مهم است که بدانیم چگونه از فرد بیمه‌شده حمایت کنیم.همۀ تلاشمان بر این اصل است که فرد کم‌برخوردار به اندازۀ نیازش بهره ببرد، و فرد برخوردار به‌اندازۀ‌ توانش. در بهره‌مندی همه باید به اندازۀ نیازشان بهره‌مند شوند. بیمار بیش از درد بیماری درد دیگری را نباید تحمل کند.

قالیباف گفت: اداره و توسعه کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست و حضور مردم و مردمی سازی در همه عرصه ها به خصوص سلامت عامل توسعه و پیشرفت کشور است. خیران در حوزه های سلامت، آموزش، اشتغال و کار و خانواده برای جامعه بسیار مهم و برجسته هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور خیران و نیروهای مردمی در تجهیز بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس و رسیدگی به مجروحان در پشت جبهه مهمتر از مهمات جنگی بود، در دوران کرونا نیز دوباره خیران و امدادگران به میدان آمدند و در روزهایی که حتی برای تامین ماسک مشکل داشتیم به سرعت و با کمک آنها از تولید واکسن تا تامین تجهیزات پیشرفتهای زیادی حاصل کردیم. این پیشرفت نتیجه همکاری خوب خیران سلامت و کادر درمان بود از این رو خیران سلامت شایسته قدردانی هستند و امروز در عرصه هایی دچار چالش هستیم که فرصت حضور مردم در آن عرصه ها فراهم نشده و متاسفانه گاهی مانع گذاری برای حضور مردم نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع صحیح فرصت‌ها، عدالت محوری و کاهش آسیبهای اجتماعی مستلزم انسجام و حضور مردم در همه بخشهای مدیریتی حتی در بخشهای مرتبط با تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح است. باید از ظرفیت مردمی که چونان اقیانوسی خروشان است استفاده کرد و به الگویی در نحوه حکمرانی و مردمی سازی دست یافت و با مدیریت دانش حضور مردم و خیران را در مجموعه به شکل سیستمی تعریف کرد.

قالیباف اظهارداشت: در کنار خصوصی سازی نگاه مشارکتی به خیران بسیار کارساز است و مشارکت خیران برخی از مضرات خصوصی سازی را ندارد. استفاده از ظرفیت حداکثری خیران به قانونگذاری نیز نیاز دارد که مجلس به این حوزه هم ورود کرده است و به عنوان نمونه بنا به نیاز و براساس طرح جامع و آمایش حوزه سلامت از ظرفیت خیران استفاده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز در حوزه پزشکی حرف برای گفتن در دنیا داریم عنوان کرد: در حوزه پزشکی ظرفیتهای زیادی در بخش دانش بنیان برای سرمایه گذاری وجود دارد که خیران در این بخشها نیز می توانند به نیروهای جوان و فعال کمک کنند. اولویت‌های مکانی برای ساخت مراکز درمانی توسط خیران مشخص می شود و چنانچه این اولویت مورد توجه باشد تلاش می کنیم با استفاده از درآمدهای مالیاتی به این طرح ها برای تکمیل سرعت دهیم تا کار به شکل مشارکت مردم و دولت به نتیجه برسد.

قالیباف گفت: امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد و باید مشخص شود که چگونه از فرد بیمه شده حمایت شود لذا در مجلس تلاش شد قانون به گونه ای باشد که بهره مندی از نظام سلامت به اندازه نیاز افراد و پرداخت حق بیمه نیز به اندازه توان آنها باشد. تنها با در نظر گرفتن این شرایط می‌توانیم بگوییم نظام بیمه عادلانه و مورد اظمینان وجود دارد و میتوانیم تحقق بدهیم که بیمار،غیر بیماری که دارد درد دیگری نداشته باشد، سیستم ارجاع نیز در این خصوص موضوعیت دارد و روابط سیستمی و ساختاری درست بین مردم و مجموعه دولت می تواند زنجیره خوبی در این حوزه تشکیل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha